HTC Touch Pro met TomTom navigator 7 reageerd niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

redcell348

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
beste mensen

ik heb een HTC Touch Pro(dus niet de 2) met tomtom navigator 7 er bij.
alleen hij maakt geen verbinding met de satellieten

hij geeft in tomtom geen GPS-Apparaat aan.

ik heb al ff ge-googled(niet erg goed in:o)en al het nodige geprobeerd(zelf iets via advanced config en iets met total commander)maar niks werkt.

ik ga morgen op vakantie en hoop hem dan te kunnen gebruiken

MVG
Marc van Dalen

Heb je het ook al geprobeerd als je buiten staat? Een GPS-apparaat moet namelijk (minimaal 3) satellieten kunnen “zien” om te werken.
Dat betekent dat als je binnen bent, of in een omgeving met veel obstakels die het vrije uitzicht op de hemel belemmeren (bijvoorbeeld in het bos of in de stad, klem tussen veel hoogbouw), de satellieten niet of onvoldoende zichtbaar zijn. Het apparaat kan daarom niet bepalen waar het is, en dus ook geen route-info geven.

Ga in je telefoon even naar [start]>[programma’s]>[Quick GPS] en kies voor [menu]. Daar zit ergens een optie voor het automatisch downloaden van de GPS-positie. Zet die optie AAN, dat scheel in de toekomst ook een boel gedoe.

Laatst bewerkt:
Als Tomtom al geen gps apparaat aangeeft zal deze nooit satellieten gaan vinden, ook niet met tooltjes zoals quickgps ed. Zorg er eerst voor dat tomtom het gps apparaat ziet.

Heb je in tomtom wel de interne GPS ontvanger geselecteerd?

Probeer anders dit tooltje eens. Hiermee is mijn erg slecht werkende interne gps (oorzaak onbekend) wel een stuk beter gaan werken. Als dit tooltje geinstalleerd is selecteer je in tomtom 'ander bluetooth gps apparaat' en kies je voor Com4 als ik het goed heb.

het idee van qwick gps weet ik;) maar dat helpt niet:(

ik heb nog wat zitten klooien en nu maakt hij wel verbinding maar het duur heel lang:(

van die progi's op de site welke moet ik downloade?????

cheerse

marc

tussen progje

Met mijn Samsung had ik hetzelfde probleem. TomTom zag de GPS van de telefoon ook niet. Intussen een tussenprogje erop gezet: gpsproxy. Als ik GPSProxy open en start (wel zelf instellen!!) start ook TomTom op en werkt het perfect.

Voor heel veel info over TomTom zie: http://www.ttinternetclub.info/index.php

Hier heb ik ook mijn probleempje kunnen oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan