HTC wildfire & GPS

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Beste GSM deskundige,

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon, en ik heb mijn oog laten vallen op de HTC Wildfire.
Zo te lezen kan hij van alles. Ik heb alleen een vraag over het GPS gebeuren.
Ik lees vaak dat Google maps er op zit en dat dat mooi werkt, maar daar werkt GPS samen met een internet verbinding voor het navigeren. In Nederland zal dat bij het nog af te sluiten abonnement zitten, maar voor vakantie in het buitenland gaat dan de kosten natuurlijk oplopen. Daarom wil ik graag weten of je ook gewoon kunt navigeren allen met de GPS, zoals bv met een TomTom? Of moet daar software voor geinstalleerd worden? En is die dan gratis of moet die gekocht worden?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten en de beste wensen voor 2010!
Rob.

Google Maps heeft een internetverbinding nodig om de kaarten te laden.
Als je een applicatie als Sygic of TomTom op je telefoon hebt, kun je gewoon navigeren zonder dat je een internetverbinding nodig hebt.

Het punt is alleen dat deze laatst genoemde applicaties in de tientallen euro's kosten, terwijl Google Maps en Google Navigatie gratis voorgeïnstalleerd op je telefoon staan.

Leesvoer

[edit]
Wat je keuze voor de wildfire betreft, lees goed alle reviews. Ik heb zelf een Hero die ik veelal te traag vind, waarvan ik in het begin dacht, 'ach wat maakt het uit'. Nu is het eigenlijk best irritant.
Kun je iets meer kwijt, zou ik toch de Legend of Desire overwegen, waarmee je een stuk vloeiender lopende telefoon binnenhaalt!

Laatst bewerkt:
niekfct was me voor,
er behalve google maps en de door niekfct genoemde apps ook grayis apps zoals andnav en rmaps maarbij je gratis kaarten kunt bekijken maar deze ondersteunen geen route planning of turn by turn navigatie.

een andere betaalde app die wel echte offline navigaie bied is copilot, 27 euro voor benelux

Natuurlijk zijn de betaalde navigatie-apps ook gratis te krijgen, maar dat mag je zelf uitzoeken.

Natuurlijk zijn de betaalde navigatie-apps ook gratis te krijgen, maar dat mag je zelf uitzoeken.

dat was toch juist de vraag van de TS? ik heb zelf nog geen gratis gevonden die ook route berschrijving en echte navigatie (zoals bij bijvb een tomtom)

Beste deskundige,

Het is me inmiddels duidelijk dat ik navigatie software ergens vandaan moet halen om te navigeren zonder internet.

Bedankt.
Rob.

dat was toch juist de vraag van de TS? ik heb zelf nog geen gratis gevonden die ook route berschrijving en echte navigatie (zoals bij bijvb een tomtom)

Daarmee bedoelde ik de minder legale manier ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan