htm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Beste helpmijers,

Ik kan geen htm attachment zien in Outlook express 6.
Kan alleen de tekst lezen, maar daar heb ik niets aan. Heb al gezocht in helpmij, daar werd gezegd om het vinkje weg te halen bij Extra-Opties-Tabblad beveiliging. Deze staat bij mij uit, maar krijg nog steeds de tekst
Wie kan mij zeggen wat ik moet doen?
Werk met Windows xp pro.
Alvast bedankt

De vraag is mij niet helemaal duidelijk.

Je kunt geen htm (=html) bijlages openen vanuit OE 6? Of krijg je al je berichten als platte tekst binnen met een bijlage van een paar honderd bytes xxx.htm? Of krijg je soms berichten met zo'n minimale bijlage bij een bericht dat je wel als html leest?

De laatste twee kunnen te maken hebben met welke e-mail provider je hebt, sommige ondersteunen geen html en maken daar dus altijd platte (onbewerkte) tekst van. Of (de tweede) met iemand die zo'n provider als e-mail account gebruikt om te verzenden, dan worden zijn/haar verzonden berichten bewerkt naar platte tekst en krijg je ook zo'n zinloos mini-htm bestandje mee.

De eerste zou kunnen liggen aan een van vele instellingen bij je OE.

Om goed te kunnen helpen graag iets meer info en zo mogelijk een screenshot van een bericht waar je last mee hebt.

Beste Ron,
Bij het openen van een htm attachment in OE 6, krijg ik alleen tekst (zie stukje bijlage). De provider ondersteund de htm wel, want waar ik de attachment van kreeg heeft net als ik Chello.
En meerdere kennissen kunnen dit attachment wel openen. Wat ik dus niet goed heb staan weet ik niet.
Ik hoop dat jij het wel weet.

Gr Joop

Bijlagen

• htm.jpg
    htm.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 88
Een hersenkraker. En niet direct een passend antwoord.

Als je htm-file opent, wordt kladblok of wordpad geopend?

Je bijlage (voor beter ingewijden ter zake zet ik hem er hier nog even bij)

attachment.php

laat dat niet zien, maar vanwege het lettertype vermoed ik dat. Als ik mis zit laat het dan weten.

Als dat het geval is, hij opent in kladblok oid, zit het probleem waarschijnlijk in de mapopties>bestandsinstellingen.
Eenvoudig te checken: sla de bijlage op en open hem dan vanuit die map door dubbelklikken. Opent de bijlage nu ook in kladblok oid dan zit het zeker daar.
Probeer dan eens klik met rechter muisknop en kies 'openen met' en dan IE. Als dat werkt moeten je mapopties worden bijgesteld. Of vanuit IE bestand>openen>bladeren> en dan de file kiezen.

Als dat allemaal niet het geval is zou het kunnen zijn dat je een security-patch hebt gebruikt na installeren van OE6 die htm als een onveilig bestand beschouwt.
Dan is de oplossing te zoeken in welke extensies in die lijst staan, en htm daar te verwijderen.

Derde mogelijkheid is nog, maar ik neem aan dat je dat al hebt gecheckt met een online virusscanner, dat een worm die MHTML vermangelt op je pc aanwezig is (geweest).

En als dit alles uit te sluiten is, raad ik je aan eens bij het spyware en hijack topic te kijken en na de adviezen daar eventueel een log te plaatsen.

Laat hier dan wel even weten dat je daar bent geweest en of dat heeft geholpen.
Helpt dat ook niet dan zoeken we nog verder. :)

Beste Ron,
Hij opent in kladblok. Wanneer ik het bestand opsla en dan open met IE werkt het.
Maar hoe moet ik het zo instellen, dat wanneer ik op de attachment klik ( je weet wel de paperclip) deze automatisch opent?
Alvast bedankt voor al je moeite.
Gr Joop

Extra > opties, tabblad lezen.

"Alle berichten zonder opmaak weergeven" Als die is aangevinkt, uitzetten.

Beste Tiborv,
Deze stond uitgevinkt.
Maar helaas heeft geen effect.
Gr Joop

Bijlagen

• lezen.jpg
    lezen.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 20
Kijk in je mapopties (configuratiescherm) met welk programma HTM is geassocieerd.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Kijk in je mapopties (configuratiescherm) met welk programma HTM is geassocieerd.

Hoi Bennie,
Probleem opgelost! De HTM is nu gekoppelt aan IE.
Ik geef het nu de status opgelost
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan