HTML - afbeelding in het midden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik google gewoon wat naar online-html curcussen. Daar haal ik me kennis vandaan :P
Da's natuurlijk geen enkel probleem maar je kunt dan beter wel zorgen dat je alleen enigszins recente pagaina's leest, anders worden je al snel slechte gewoontes bijgrbracht. De technologie verandert nu eenmaal.

oke

Da's natuurlijk geen enkel probleem maar je kunt dan beter wel zorgen dat je alleen enigszins recente pagaina's leest, anders worden je al snel slechte gewoontes bijgrbracht. De technologie verandert nu eenmaal.

ja klopt, maar kan ik gewoon <center> , alink , vlink etc gebruiken? Of is deze techniek al heel oud?

ja klopt, maar kan ik gewoon <center> , alink , vlink etc gebruiken? Of is deze techniek al heel oud?
Je kunt het doen maar het is beter van niet, hoe meer je van je website vraagt hoe meer je tegen problemen aan zult lopen. Het is beter om gelijk nieuwe technieken en methodes te leren, op lange termijn zal je dat tijd besparen.

<center>, <alink>, <vlink>, en nog 'n hele serie worden al tien jaar afgeraden. Vooral <center> heeft 'n hele serie ongewenste bijwerkingen.
Vroeger (tot tien jaar geleden) had je geen andere manier dan dit soort tags gebruiken, liefst ook nog gecombineerd met frames en tabellen voor lay-out.
Dit levert sites op die nauwelijks te onderhouden zijn: elke kleine wijziging is 'n nachtmerrie. Vaak zien ze er in verschillende browsers ook nog verschillend uit. Ze zijn volstrekt ontoegankelijk voor spraakbrowsers, mensen die geen muis kunnen gebruiken, enz. En ze garanderen min of meer 'n lage plaats in zoekmachines.
Frames en opmaak-tags (tags die voor lay-out worden gebruikt zoals <center>, <alink>, <font>) kunnen helemaal niet meer in html5, wat inmiddels langzaam wordt ingevoerd. Zijn gewoon verboden.
Als je nu dus nog dit soort tags gebruikt, zit je in feite volstrekt verouderde techniek te leren, die het onmogelijk maakt straks html5 te gebruiken.
Het vervelende met de meeste online-cursussen is dat ze ooit goed waren, maar inmiddels sterk verouderd. En dat dat er niet bij staat.

Die Belgische cursus waar csshunter je op wees is echt uitstekend. Dat is een van de weinige (eigenlijk de enige die ik ken) die html en css gecombineerd behandelt. css is de nieuwe manier om je lay-out te maken. (Nou ja, nieuw. ook alweer tien jaar oud.)
Hier kun je nog 'n aantal links vinden naar cursussen over html en css die niet (al te) verouderd zijn:
css: http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-css-overzicht
html: http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-xhtml-overzicht
Maar die Belgische is dus echt heel goed.

Edit: die Belgische is de enige Nederlandstalige die ik ken.

Laatst bewerkt:
Die Belgische cursus waar csshunter je op wees is echt uitstekend. Dat is een van de weinige (eigenlijk de enige die ik ken) die html en css gecombineerd behandelt.
Mischien in het Nederlands, in het Engels is er wat meer keuze.Deze uitgebreide serie is een goed voorbeeld. Voor wie geen problemen heeft met het lezen van Engels een echte aanrader.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb 't hierboven aangepast. Ik ben 'n oelewapper, want die cursus van jou staat zelfs bij de links op m'n eigen site :o

Bedankt iedereen

oke, ik weet nu denk ik genoeg. Ik ga maar eens die html5 en css leren :P

Ik wil even iedereen bedanken die mij geholpen heeft. Ook voor de snelle reacties.
Daarvoor ben ik jullie heel dankbaar :P
Dus ik denk dat ik kan drukken op "Vraag opgelost"

Bedankt!

Misschien is 't 'n typo, maar voor de zekerheid: html en css. html5 wordt geleidelijk aan ingevoerd, maar in de meeste browsers werken grote delen nog niet.

Laatst bewerkt:
Je typte html5. Dat is html versie 5. Dat is nog nauwelijks echt in gebruik. De huidige versie is html 4.01, die werkt in alle browsers. Om te voorkomen dat je eventueel ergens 'n cursus html5 oppikte, reageerde ik even.
Het beste kun je html en css gecombineerd leren, omdat je het altijd gecombineerd gebruikt.
Die Belgische cursus http://www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html/ behandelt ze gecombineerd.
De Engelstalige van Opera op http://dev.opera.com/articles/view/1-introduction-to-the-web-standards-cur/ is ook prima.

Als je eerst html apart leert, moet je later weer allerlei dingen gaan afleren omdat ze inmiddels met css worden gedaan. Gecombineerd leren is dus veel simpeler.
Als je 'n andere cursus volgt, loop je grote kans dat je toch weer verouderde technieken als frames gaat leren, waar je in de toekomst dus echt helemaal niets meer aan hebt. En die op dit moment trouwens ook al rampzalig zijn.

Laatst bewerkt:
begrepen

ooo oke, nu begrijp ik je :P

Dus ik ga nu html 4 + CSS gecombineerd leren.
Bedankt voor de tip ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan