html code in word plakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kraaijennest

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Hoi voorheen had ik mijn site gemaakt op www.meenmuziekdeuske.20m.com nu zijn mijn bestanden daarvan verloren gegaan en ben ik al een poos bezig om deze op Planet te zetten.
Eindelijk weet ik nu hoe dat moet, heb nu alleen nog de index site staan zonder plaatjes maar dat lukt me wel: http://home.planet.nl/~hella.van.kraaij/

Mijn vraag is deze:
Ik heb mijn site in Word gemaakt, weet helemaal niets van html (bekijk zo ook in frontpage) Ik gebruik MyIE2 als web browser.

Als ik nu op bepaalde sites iets leuks zie,bijv een klok om op mijn site te plaatsen, dan kan ik dus een html genereren en als ik dan die html code ( bijv voor een klok) plak in bijv de index pagina van mijn site, dan opslaan, en wil bekijken als webpagina dan staat er de html code in ipv de klok bijv.

Hoe kan ik html in Word gaan gebruiken zodat deze op mijn site zichtbaar worden?

Hoop dat jullie mijn vraag snappen??

Wie kan mij hiermee helpen?

b.v.d.

Groetjes Kraaijennest

Voor je de html-code plakt, klik je op het menu "beeld", kies dan de twee pijltjes onderaan het menu en kies dan "HTML-broncode".
Indien nodig moet je die wel nog installeren.
Eens je in de broncode zit kan je je html plakken. Hiervoor is wel een basis html vereist.

Greetz : Jer:cool:en.

Jeroen,

Als ik nou via Word via de web wizard mijn site ga maken dan kan ik hem daarna uploaden.
Ik moet nog zo'n zijbalk maken, ik geloof dat dat dan het TOCframe.htm wordt?
Deze moet er dan ook bij gezet worden met het uploaden denk ik?
Als het e.e.a me niet zou lukken mag ik je dan alsnog om hulp vragen, ben iemand die het allemaal zelf aan het uitdokteren is, heb niemand die me helpt.
Met die html code is voor jou en andere die hier mee werken een makkie, je hebt me hier geweldig mee geholpen ben helemaal happy ;)

Wil nog graag overgangen in mijn pagina's maken en muziek.
Heb je daar ook nog tips voor?
Ik ben je eeuwig dankbaar! :p

Groetjes Hella

De naam van zo'n "zijbalk" kan je zelf vrij kiezen en deze moet inderdaad ook mee online.
Vragen mag je altijd stellen, we zijn hier om te helpen en geholpen te worden.
Wat die tips betreft denk ik dat we best wat meer informatie krijgen van wat je precies wilt.

ik heb bijv een draai element op een site staan met tekst in een ronde cirkel als die tekst voorbij is wil ik graag een knop krijgen met bijv klik hier om verder te gaan en dat dan mijn eerste pagina opent.

En ik wil graag op die eerste site een muziekje laten spelen dat stopt als ze op de knop klikken om mijn site binnen te gaan.

En ik wil graag bij iedere pagina een andere overgang hebben, bijv oplossen in bol of van links naar rechts binnenkomen.

graag je hulp.

Ik denk dat je je site best in asp of zo maakt, want in gewone html zijn de overgangen die je wilt niet mogelijk.
Die muziek zet je best als achtergrondmuziek op de pagina met die draaiende tekst. Dan stopt die automatisch als je de site binnengaat.
Wat die draaiende tekst betreft en dan die knop die tevoorschijn komt, gebruik je best ook asp of zo, ofwel kan daar een javascriptje voor geschreven worden ook, maar dan hebben we die draaiende tekst nodig (de afbeelding als het een afbeelding is) en de knop die tevoorschijn moet komen.

Hoi Jeroen,

ASP ga ik niet gebruiken wil mijn site zo houden zoals hij nu is.Het lukt me best aardig nu allemaal.Kijk wel hoe ik na die tesktkrant een button met klik hier om verder te gaan voor elkaar krijg.
Bedankt toch voor je reacties.

Groetjes Hella

Is die tekstkrant een enkel bestand onder de vorm van een afbeelding of zo? Of is het een html-code?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan