HTML code soort contactformulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2009
Goedenavond,

Ik probeer om een nieuwe website te bouwen, maar ik stuit op een vervelend punt wat ik zelf niet kan oplossen. Het is wel een essentieel onderdeel van de website, dus vandaar dat ik hier even kom kijken/vragen. Kan iemand mijn helpen met het volgende:

- De opzet van een contactformulier * Bepaalde vraag naar iets ...*antwoordbalk*...
- De vragen zijn hyperlinks, en er kan pas iets in de antwoordbalk ingevuld worden als er op de hyperlink geklikt is.
- Alle velden zijn verplicht, onderaan een knop verzenden *de mail komt in mijn inbox*
- een automatisch mailtje wordt gestuurd naar de invuller, met een nog nader te bepalen tekst.

Wat ik zoek is alleen de html code hiervoor, zodat ik hem kan invoegen op mijn website. Opmaak ga ik zelf voor zorgen. Uiteraard zal er een nog af te spreken vergoeding tegenover staan. Wie kan mij hiermee helpen??

Vriendelijke groet,
Dennis van Loon

Dit gaat je sowieso niet lukken met alleen HTML.

Het laten verschijnen van de invoerelementen bij een klik op een hyperlink gaat als volgt:

HTML:
<a href="#" onclick="document.getElementById('idVanJeVeld').style.visibility = 'visible'">Naam</a>

<input type="text" name="naam" id="idVanJeVeld" />

Het verplicht maken van alle velden doe je aan de serverkant (PHP / ASP / etc.)

Ook het sturen van de mail gebeurt aan de serverkant.

Op helpmij.nl is het niet nodig mensen vergoedingen te bieden. Mensen helpen hier vrijwillig en voor hun plezier.

EDIT: als mensen JavaScript uitgeschakeld hebben staan (zijn er niet veel), zullen ze je invoervelden niet kunnen zien.

ERIK, je bent de beste

Even een hulde voor erik!

:thumb:

Ik heb een gelijkaardig probleem dat hier wel past denk ik.
Ik heb een html-pagina (contact.html) en wil er een contactformulier in plaatsen (index.php).
Ik 2 dingen geprobeerd.

1) include in contact.html:
<?php include("index.php"); ?>
--> geen resultaat, blanco pagina

2) de code van index.php in contact.html gekopieerd:
<?php
/*
php code van index.php
*/
?>
--> de code zelf wordt getoond en niet het contactformulier

Wat is het probleem? Wanneer ik index.php rechtstreeks in de browser open is er geen probleem.

Een .html pagina mag geen PHP bevatten; je zult de pagina moeten hernoemen naar 'contact.php', voordat je de code erin plakt of de include erin zet.

Alvast bedankt!
Maar als ik de naam wijzig en open in de browser krijg ik gewoon de code. Moet ik nog iets veranderen aan de code dan?

Het is je nog niet bekend dat je om PHP te parsen een server moet draaien?

Google eens op WampServer / XAMPP / USBWebServer en PHP

Ik had inderdaad een beetje te snel gereageerd.
Even alles geupload en nu is het wel in orde. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan