html code veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Ik heb een domeinnaam gekocht, nu heb ik een website gemaakt met wix. ik heb deze wix site in html kit(een programmatje) gedaan en zo heb ik de HTML code gekregen. Nu wil ik de tekst die in de gratis site van wijx altijd staat weg krijgen: " get a wix site" en create your stunning website with wix. its super easy and free" Mijn Wix site is : http://www.wix.com/django_theeuwe8/djceedee2
De html code zit In de bijlage

Ik hoor graag iets van iemand, zou het erg waarderen als er een antwoord komt
met vriendelijke groeten, en alvast bedankt!

Django theeuwes

Bijlagen

De onderdelen die je weg wilt hebben, staan in de volgende div: <div C ........>
In die div staan 2 andere divs genest, eentje voor de tekst rechtsbovenin en eentje voor de footer-tekst.

Als je die div met id="wixFooter" weg haalt, ben je van die teksten af.

Zoiets kun je zelf ook uitvogelen,
bijvoorbeeld met een tooltje als de Web Developer toolbar.

Overigens hoef je ook geen Word-document van 61 pagina's bij te voegen als je een geldige en werkende link naar een website hebt.
Dan kan iedereen zelf die code zien.
En, afhankelijk van de browser of de tool, ook nog in een betere tekst-opmaak; bijvoorbeeld met kleur-code.

Hoi Django,
Ik geloof dat ik een paar beren op de weg zie, dwz een beer op elke weg die je wilt inslaan, afhankelijk van wat je van plan bent.

1. Verder met de wix-site.
= domeinnaam elders, doorlussen naar wix-webruimte.
Als je de aangepaste html wilt gaan uploaden naar je bestaande wix-site, ben ik bang:
  • dat dat niet lukt omdat wix met een eigen systeem werkt, en er waarschijnlijk niet via ftp rechtstreeks geüpload kan worden; en ook als dat niet zo zou zijn:
  • dat je voor het verwijderen van de wix-reclame moet overstappen naar een betaald en reclame-vrij Premium account;
  • dat het weghalen van die wix-reclame op een Free account verboden is via de gebruiksvoorwaarden, punt 6: "(i) you will not alter or modify any part of the Website other than as may be reasonably necessary to use the Website for its intended purpose and/or in a manner allowed by Wix; and (ii) you will otherwise comply with the terms and conditions of these Terms of Use."

2. De html-code/site elders onderbrengen
= domeinnaam elders, webruimte elders.
Als je de aangepaste html wilt gaan uploaden naar een andere provider, ben ik bang:
  • dat dat niet lukt omdat wix-sites van javascript aan elkaar hangen (en zonder js niet werken), waarbij al die scripts bij wix op een (sub)site staan; en ook als het wel zou werken:
  • dat deeplinken naar onderdelen van wix vanuit een site die niet bij wix ondergebracht is, in strijd is met het copyright en alweer de wix-gebruiksvoorwaarden;
  • dat je niet zit te wachten op wix-advocaten met een schadeclaim van pak-'m-beet een paar tot veel duizend euri.

- Ik hoop dat iemand kan vertellen dat ik ongelijk heb, maar vrees het ergste... :confused:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Okee, Ik kan het dus proberen of het werkt, is er anders een oplossing om met een programma een site te bouwen. Een niet al te moeilijke site. Waarbij ik de style van de andere site meeneem naar het programma? zodat het me niet teveel tijd gaat kosten....
Bedankt
django

Ik kan het dus proberen of het werkt
Het "dus" snap ik niet helemaal. De wix-site zit ontzettend gecompliceerd in elkaar, en lijkt me waanzinnig lastig om over te zetten naar een andere provider. - Nog los van de copyright-problemen, want dit is dan onrechtmatig kopiëren van hun systeem ...

... is er anders een oplossing om met een programma een site te bouwen? Een niet al te moeilijke site.
Jazeker, bv. KompoZer (gratis).

Waarbij ik de style van de andere site meeneem naar het programma?
Nee, dat zal niet gaan; tenminste niet door copy/paste werk.
  • De styles van de wix-site zitten ingebouwd in javascript, in plaats van in een stylesheet.
  • Om dat javascript aan de praat te krijgen zijn weer andere (wix-) javascripts nodig.
  • Het resultaat van de wix-codering is trouwens dat er wel iets op het scherm komt te staan, maar vraag niet hoe! De html-validator komt uit op het criminele aantal van ... 1001 fouten: zoveel heb ik er nog nooit op één webpagina zien staan. :shocked:

zodat het me niet teveel tijd gaat kosten....
Mmm, het bouwen van websites is een beroep dat je niet zomaar zonder studie onder de knie krijgt.
  • Wat je zou kunnen doen, is de gedaante van de huidige wix-site gebruiken als handvat voor het opzetten van een nieuwe site.
  • Maar die moet helemaal opnieuw gemaakt worden: en dan goed!
  • Dan kunnen er ook echte pagina's van gemaakt worden, die afzonderlijk te bekijken zijn (en door Google te vinden zijn), ipv zoals nu één grote pagina waar alles in zit (maar waarin de niet gebruikte menu-onderdelen verborgen zijn).
  • Het kan fatsoenlijke valid html worden.
  • Alle opmaak kan in een fatsoenlijk css-bestand komen.
  • De site hoeft niet afhankelijk van javascript te zijn.
  • Dan is het een website ipv een wixsite. :)

Daar zal dus best wat tijd in gaan zitten. Of je moet de klus uitbesteden aan iemand die al vaker met het bijltje gehakt heeft, en de wixsite voor je kan herbouwen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
De truc van wix is, dat ze een zodanig geconstrueerde gratis site hebben, dat deze niet ergens anders te gebruiken valt, en je dus aan wix vast zit of helemaal opnieuw moet beginnen. Ze speculeren er op, dat je dat niet zult doen/kunnen (de doelgroep is zo te zien: mensen die weinig tot niets van websites bouwen afweten). Maar zodra je iets meer wilt dan op hun gratis site kan, moet je een Premium account aanschaffen > ook dat zit op hun wix-manier in elkaar, en valt niet te exporteren > dus blijf je bij wix (betalen) > en daar zal het ze om te doen zijn...

Laatst bewerkt:
ik heb ook een wix website gemaakt maar ik kan maar geen codes krijgen hoe heb jij dat gedaan dat zou mij echt vooruit helpen!!

Thom

met html editer je wix site openen, dan krijg je html code, kan ook met tooltjes in firefox

dan krijg je zoiets: www.djcd.nl , wat ik aan zou raden is een one.com site, makelijk te bouwen en betrouwbaar ik heb deze bijvoorbeeld voor me pa gebouwd daar op: www.gitaarlessenbreda.com , je hebt daar gewoon een interface inzitten, kost je maar 30 euro geloof ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan