HTML code voor pop-up of invulbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordidebruin

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo, ik ben momenteel bezig een eigen site te maken waar bezoekers codes kunnen verdienen. Ik wil 1 van de 2 (of het liest allebij :P) dingen die hieronder staan kunnen plaatsen :)

1 - Dat, als men de code typt (al dan niet in een balkje), er een pop-up verschijnt met een melding
2 - Een balkje waar mensen codes in kunnen vullen en een melding krijgen. Dat als het dan een foute code is, dat die dan natuurlijk niet werkt :)

Weet iemand hier raad mee? Bedankt:p

Zou je toch in php o.i.d dergelijks moeten doen.
JE zoekt een form met een validatie daarin denk ik..

Als ik het goed begrijp wil je:
1.een code in kunnen vullen
2.Controleren of code correct is
3.melding goede of foutieve code.

??

Laatst bewerkt:
Waar sla je je codes op?

Als je deze opslaan in een mysql database kun je het als volgt aanpakken in PHP.

Je hebt een input veld waar de gebruikers codes in kunnen vullen.
Op moment van de "OK" knop haal je alle codes op uit je PHP en die stop je in een array.

Vervolgens vergelijk je de invoer met de lijst doormiddel van een in array function en doe je met een IF / ELSE een popup actie.

Voorbeeld code:
$codelist = array();
$codes = mysql_query("SELECT code FROM tabelCodes") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array( $codes )) {
array_push($codelist, $row['code']);
}

$invoer = $_GET['invoerboxje'];

if(in_array($invoer, $codelist))
{
//Hier je popup.
}

Dit is een voorbeeld. Copy/Paste dus niet deze code want je hebt er niks aan als je niet begrijpt wat het doet (en je geen tabel hebt aangemaakt in je PHPMYadmin (mysql database)

Bedankt, maar eigenlijk heb ik nog geen eigen domein, maar een account op een site waar je zelf sites kan maken (krijg binnenkort wel een eigen domein). Daar kan ik alleen met HTML werken niet met PHP :(

Je kunt altijd een lokale server installeren (WAMP bijvoorbeeld, gratis te downloaden) en het op je eigen pc testen in afwachting van je complete domein.

Zou je toch in php o.i.d dergelijks moeten doen.
JE zoekt een form met een validatie daarin denk ik..

Als ik het goed begrijp wil je:
1.een code in kunnen vullen
2.Controleren of code correct is
3.melding goede of foutieve code.

??

Ja en als het een goede code is, dat ik dan zelf een melding kan invullen die mensen te zien krijgen, met elke code anders :D Had eerst wel dat mensen het in konden vullen (niet in een balkje, maar gewoon zonder dat je het ziet), in html, maar weet niet meer hoe :P Toen kwam er een pop'up maar ben vergeten hoe :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan