HTML en Outlook??

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Hallo,

Het is mij duidelijk dat bij Outlook in de binnenkomende mail de bijlagen niet worden geopend zoals dit wel bij OE het geval is.
Maar m.b.v. de webwerkset uit (Office)Outlook 2003 kan er wel een mailtje worden opgesteld met geluid en plaatjes. Echter als ik dit mailtje als test verstuur naar mezelf kan ik het resultaat wel in het "postvak verzonden items" zien zoals het gemaakt is maar in "postvak in" zijn de ingevoegde zaken (.wav en .gif) bijlagen geworden. Enig idee hoe dit mogelijk is?

Bij voorbaat bedankt voor de reactie.

Groetjes,
Pieter-Jan

Ik heb een voorbeeld maar dit is te groot om als bijlage mee te sturen. (900 kb .zip) Wel kan ik dit E-mailen als iemand het graag wil zien.

Hoi Pjv

Kijk eens of je html instellingen goed staan!

Op het tabblad e-mailinstellingen in de Opties moet de berichtindeling op HTML staan.

Succes!

Hallo Joost,

Bedankt voor je reactie.

Deze instelling staat op HTML.
Het probleem is feitelijk dat het bericht binnenkomt met de ingevoegde bestanden als bijlage en deze worden in Outlook niet automatisch geopend.
Het bericht zou eigenlijk ontvangen moeten worden zoals ik het vestuurd heb nl. de bestanden IN het tekstvlak van het mailtje opgenomen i.p.v. als bijlagen.
In mijn box voor verzonden bestanden werkt het wel goed!?

Lastig probleem volgens mij.

Groetjes,
Pieter-Jan.

Hoi Pieter-jan,

Even voor mijn begrip. Stuur jij dit berichtje naar je eigen (in jouw inbox), of ontvangen anderen jouw mail verkeert?

Volgens mij, wanneer het optie 2 is dan is dit normaal. Wanneer een mail verstuurt wordt, is de instelling van het ontvangende e-mailprogramma bepalend.

Dus als jij een bericht met HTML-indeling maakt en verzend, en deze komt binnen in een programma welke niet de standaard HTML-indeling geactiveerd heeft, dan maakt het programma er automatisch een bijlage van!

En ja, dit is een lastig probleem.

Ik zou ook niet weten hoe je dit probleem voor alle verschillende e-mailprogramma's op moet lossen, om toch alle voordelen van HTML te kunnen gebruiken/vervangen?

Maar gelukkig voor jouw, zitten hier nog genoeg knappe koppen op het forum en is het antwoord wellicht nabij.

P.s, je mag het mailtje wel even naar mij sturen. (wellicht zie ik er iets raars aan, of niet)

Ik heb deze vraag voorgelegd aan een speciaal MS Outlook forum. Het lijkt onmogelijk om zowel geluid als een plaatje gelijktijdig te versturen als deze via de "webwerkset" in het tekstvlak zijn ingevoegd. Gezien wel deze mogelijkheid wordt geboden maar dit niet werkt is dit hoogstwaarschijnlijk een bug. Ik heb dan ook een bericht gestuurd naar Miscosoft. Ben benieuwd of ik hier nog een reactie op krijg.

Pieter-Jan

Hoi Pieter-jan,

Laat je nog even weten hoe de oplossing van Microsoft eruit ziet? (ben benieuwd)

Hallo Joost,

Ik zal deze vraag nog even open laten. Als er een zinvolle reactie komt zal ik het antwoord hier plaatsen.

Groetjes,
Pieter-Jan

Hoi Pieter-jan,

Ik dacht dat jij dat berichtje nog even zou sturen?
Ben nog steeds benieuwd! (ook al kan ik er waarschijnlijk niks aan veranderen)

See Yah!

Hoi Pieter-Jan,

Hij is binnen, ff lekker knutsellen!

Wel leuk trouwens zo'n muziekje in jouw e-mail. Heb ik zelf nog nooit aan gedacht?

Je hoort er nog van.

standaard staat dit aangevinkt in outlook 2003...

Opties,

Beveiliging,

instellingen voor automatisch downloaden wijzigen,

vinkje weghalen bij eerste keuze blokje.

Mike

Hoi Mike,

Helaas, deze optie had ik al geprobeerd! (werkt niet)

Het probleem zit hem in het combineren van geluid en afbeeldingen. (via webwerkset)

Ben nog aan het proberen dit met HTML te beinvloeden, helaas nog weinig tijd voor gehad.

Pieter-jan, nog een monumentje a.u.b.!

See yah!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan