HTML goed genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZeroCool

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2003
Hallo!!

Ik heb al eens een aantal keertjes een website gemaakt, vrij simpel gedoe je weet wel met frontpage of via blogger of gewoon de msn communities.
Heb nu een kleintje gemaakt met HTML in kladblok maar ik wil een echt mooie ervan maken.
Wat voor programmatjes of andere talen raden jullie aan? Ik kan er wel wat javascriptjes doorgooien voor de gein maar die vind ik altijd wat knullig overkomen..
Jammer genoeg heb ik die flash omgeving nog op m'n ouwe computer staan waar ik geen brander opheb :-( Kan die dus niet effe overzetten. Leek me ook vrij ingewikkeld toen, progje geopend en vlug schermpje weer dichtgeklikt :-) het zag er zo moeilijk uit!
Is dit echt zo moeilijk?
Weet iemand wat beters/leukers?

Programma: Macromedia Dreamweaver

Taal: PHP daar kan je echt alles mee maken

Handig hulpmiddel>> http://www.chami.com/html-kit/ (editor met vele plugins en geschikt voor html, php etc.)

Vergeet flash en javascript voorlopig, dit zie ik meer als aanvulling op een goede layout. Zeker javascript mag geen hoofdzaak worden.

Wat maakt een site mooi? Die vraag is het makkelijkste te beantwoorden door sites te analyseren die je zelf goed in elkaar vindt zitten. Een paar tips:
- beter goed gejat dan slecht verzonnen; dit wil niet zeggen dat copy/paste de goede methode is, zelf de code typen is beter
- maak je eigen plaatjes, foto's en gebruik zo min mogelijk afbeeldingen van andere sites; originaliteit valt op
- probeer je een voorstelling te maken van wat je wilt en werk daar naar toe; je kan simpel beginnen, maar laat ruimte in je code om deze eenvoudig te wijzigen naar een complexere layout
- Php is handig om vaste elementen op een pagina steeds terug te laten keren zonder dit in elke pagina te hebben (header/footer bestanden)

Deze tips zijn wat lukraak gekozen, omdat ik niet het idee heb dat je precies weet wat je wilt gaan doen. Zo kan flash een mooie site opleveren, maar zonder dat je weet waar je naar toe werkt, lijkt zo'n flash programma erg ingewikkeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan