html icoontje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Heb een nieuwe pc gekocht, want bij XP gebeurden gekke dingen. Nu heb ik windows8. Ben al 2 weken bezig met installeren. Nu is er iets geks gebeurd. Had met Firefox een bestand gedownload in html formaat en op bureaublad gezet. Daar zag ik twee pictogrammen: een met map webmail bestanden en een met firefox pictogram webmail htm. Sinds gisteren is firefox pictogram weg en is een lege pagina geworden. Als ik dan in configuratiescherm htm en html aan firefox wil koppelen zie ik bij de pictogrammen ook lege pagina. Verbind ik ze aan internet explorer komt op bureaublad dus icoontje van Internet explorer staan. Bij verschillende bladwijzers die ik gemaakt heb in firefox staan ook lege pagina's Kan ik ergens een icoontje van firefox instellen? Ik ben er al 2 dagen mee bezig. Kan iemand mij helpen? Lieve groetjes,

Bekijk bijlage 186014

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het goed begrijp wil je 2 website icoontjes maken op je bureaublad die met Firefox worden geopend?
Als je een nieuwe snelkoppeling maakt voer dan de volgende pad in:
Voor x64:
"C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" http://www.helpmij.nl
Voor x86
"C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" http://www.helpmij.nl

Hierbij http://helpmij.nl als voorbeeld website.
Als je wat anders bedoeld dan hoor ik het graag.

He het is zo moeilijk uit te leggen. Ben 72 jaar en uitleggen is niet mijn hobby. Grrrr. Maar neem een voorbeeld: Deze pagina wil ik opslaan. Ik klik rechts buiten dit bericht en klik aan pagina opslaan als html bericht op mijn bureaublad. Daar staan meer html berichten en die herken ik aan het firefox icoontje. Dan klik ik op opslaan en wordt deze pagina naar mijn bureaublad gedownload. Maar als ik die daar ga zoeken, herken ik die aan de tekst, maar niet meer aan de html pagina want het is een blanco icoontje. Als je deze pagina als tekstpagina opslaat zie je die op bureaublad terug, bijna hetzelfde als de html blanco pagina alleen met wat regeltjes op het icoontje, voorstellende geschreven tekst. Nog beetje duidelijk? hahahaha.

Als voorbeeld heb ik van deze pagina een printscreen gemaakt en bijgesloten. Dan zie je dat ik het firefox symbooltje voor html pagina's wel zie (er staan op mijn bureaublad verschillende html bestanden) maar zodra ik op opslaan klik wordt het bestand gedownload en op mijn bureaublad geplaatst zonder firefox pictogram maar als blanco pagina. En dat komt omdat in configuratie scherm, standaardprogramma's, een bestandstype of protocol aan een programma koppelen, bij html en htm een blanco icoontje staat. Dus dat blanco icoontje komt dan op mijn bureaublad staan.

Is het nu een beetje duidelijk?

Bijlagen

• dit_zie_ik_als_ik_bij_printscreen_de_map_selecteer.png
    dit_zie_ik_als_ik_bij_printscreen_de_map_selecteer.png
    81,2 KB · Weergaven: 54
Haaaaaaaaaaaaaaaaaa ben ik weer. Heb firefox opnieuw geinstalleerd en toen kwam er een vraag of firefox pictogram gekoppeld moest worden aan bureaublad en nog ergens mee. Heb ik ja op geantwoord en nu is firefox gekoppeld aan html en htm. Bedankt voor de hulp.

Goed bezig Tineke41 :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan