HTML in een Richtextbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pororoca

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Berichten
24
Dag mensen,

Heeft iemand een idee hoe ik HTML in een richtextbox kan plaatsen? De bedoeling is dat bijvoorbeeld dit "<B>Hello world</B>" als "Hello world" in de Richtextbox wordt geplaatst.
Ditzelfde geldt voor kleuren e.d.

Ben al een tijdje bezig, maar kan erg weinig vinden. Please help :(

Thanks :thumb:

Pororoca
 
Je moet je eigen html-parser schrijven ... tenzij dat je een voorbeeld wilt van html - code
die je intypt in een textbox, dan kan je de text wegschrijven naar een html - file en die laten
inlezen door de standaard webbrowser control.
 
Oke, het is dus mogelijk. Alleen... Wat is een parser? Ik ben voornamelijk een ASP programmeur en C#(.NET) moet ik leren van mijn baas, zeg maar. Ik ben er nog niet zo in thuis. Kan je me een stukje voorbeeld code geven voor deze "parser"? Hoeft niet heel uitgebreid. Ik zoek op MSDN of Google wel wat wat is.

Alvast heel erg bedankt!
 
Een parser is een stuk logica die bvb: <b>test</b> gaat vertalen in test.
Internet Explorer, Firefox e.d. zijn voorbeelden van html parsers (weliswaar VEEL uitgebreider dan mijn voorbeeld hierboven)

Mijn kleine voorbeeld parser in code (er is een textbox waarin je html codeert en een richtextbox om het voorbeeld te tonen)

Code:
int startIndex = txtCode.Text.IndexOf("<b>");
int endIndex = txtCode.Text.IndexOf("</b>");

if(startIndex > -1 && endIndex > -1)
{
     int length = endIndex - startIndex + 3;
     string result = txtCode.Text.Replace("<b>","").Replace("</b>","");

     rtxtResultaat.Text = result;
     rtxtResultaat.Select(startIndex, length);
     rtxtResultaat.SelectionFont.Bold = true;
}

P.S. Mijn code werkt maar voor 1 occurrence van het voorbeeldpatroon!
P.P.S. Deze code is uit de losse pols geschreven en kan dus fouten bevatten (niet getest)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan