HTML in PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hallo iedereen!

Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik HTML toevoegen aan een PHP-string? Mijn PHP-code is:

PHP:
$lang['headertext'] = 'Klik hier!';

Nu moet "hier" een HREF worden die opent in een nieuw venster. Zoiets als:

PHP:
$lang['headertext'] = 'Klik <a href="popup.html" onclick="window.open(this.href, '','height=600,width=465, scrollbars=no');return false;">hier</a>!';

Aan de kleuren van bovenstaande code is al te zien dat dit niet goed gaat.

Weet iemand hoe ik toch op de juiste manier HTML kan toevoegen aan deze code?

Alvast bedankt!

Gebruik in je html code alleen " "

En anders moet je \ proberen, dit zorgt er voor dat de volgende teken genegeerd word.. (als ik het goed heb)

dat kan op de volgende manieren...
PHP:
<?php
echo "<p>door het zo op je pagina te doen</p>";

$htmloutput = "dit is html ";
$htmloutput .= "die uit meerdere regels bestaat ";
$htmloutput .= "en als een lange regel wordt weergegeven.";
echo $htmloutput;
?>
echo
print
voor meer info zie php.net

wat je ook kunt doen is je html schrijven buiten de <?php regels om?>
dus:

<p>html</p>
<?php
bla
?>
<p>html</p>

Bedankt voor de supersnelle reacties :thumb: !

Ik komt er alleen nog steeds niet uit. Waar moet precies het \ teken worden geplaatst in onderstaande code?

$lang['headertext'] = 'Klik <a href="popup.html" onclick="window.open(this.href, '','height=600,width=465, scrollbars=no');return false;">hier</a>!';

Zo werkt ie:
PHP:
<?php
$lang['headertext'] = "Klik <a href=\"popup.html\" onclick=\"window.open(this.href, '','height=600,width=465, scrollbars=no');return false;\">hier</a>!";
?>

Ik heb ipv de enkele aanhaling tekens dubbele aanhaling tekens gebruikt.. Waar in de html regel ook dubbele aanhaling tekens staan heb ik een \ neergezet. PHP zal daardoor deze tekens negeren en als directe output gebruiken;)

Laatst bewerkt:
Zo werkt ie:
PHP:
<?php
$lang['headertext'] = "Klik <a href=\"popup.html\" onclick=\"window.open(this.href, '','height=600,width=465, scrollbars=no');return false;\">hier</a>!";
?>

Ik heb ipv de enkele aanhaling tekens dubbele aanhaling tekens gebruikt.. Waar in de html regel ook dubbele aanhaling tekens staan heb ik een \ neergezet. PHP zal daardoor deze tekens negeren en als directe output gebruiken;)

Inderdaad, probleem opgelost!

Thanks!! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan