html include

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, het handigste is om 't met een variabele te doen, die je benoemt in de romp-pagina. Dat kan of met php, of met javascript. Ik zou de php-variabele nemen, die doet het ook als javascript uit staat! :)
Een setje test-bestanden:
Tip: maak eerst het zaakje werkend op één pagina. Als het goed gaat, kan je daarna het partje eruit knippen dat de include moet worden. Dan blijft ie werken. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Nog een paar opmerkingen:
  • In de subject-regel zitten spaties; het beste is om die te vervangen door de %20 code (die er ook een spatie van maakt).
  • Bij document.write moet wat er ge-write moet worden tussen haakjes met aanhalingstekens staan: document.write('.....');
  • Ik heb de variabele twee keer toegepast: in de Adres-regel (mailto: ...), en in de Subject-regel. Dan ben je er meteen in één klap van af. :)

Laatst bewerkt:
Weer prima tips! Ik was begonnen om een bestaande site die nogal verprutst was door het gebruik van Frontpage om te zetten naar HTML. Ben er nu wel achter dat php hier een behoorlijk dynamische uitbreiding op is.
Dus ga ik me eerst maar wat meer in php verdiepen

Bedankt en tot de volgende vraag
Ron

ps
die document.write werkte al maar ik had er een willekeurig voorbeeld achter gezet

Dan gelijk maar een waarschuwing: document.write (dus: javascript) is client-side. Als iemand zijn javascript uit heeft staan (ja, die bestaan!) ziet ie dus niet je text. Het is daarom een aanrader javascript niet te gebruiken als bouwstenen voor je website. Daar is php voor!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan