• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

HTML link weergeven in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JCOANI

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2016
Hallo,

Wie weet of het mogelijk is een weergave van een URL (HTML link of webadres) naar excel?

Ik ben bezig met een rapport om voor elke week een headliner te laten zien.
En Ik heb geen tijd om elke keer een printscreen te maken en deze er in te plakken.

Al de URL codes staan in een lijst en worden wekelijks geupdate en via een vlookup kan die url dan oproepen.

Kan het en zo ja hoe geef ik dan een weergave van die URL pagina in Excel?

Alvast bedankt!

Mvg,

Jan

Waarom plaats je je oplossing dan niet hier ?

Een overbodige verwijzing naar een link die in deze draad al stond is geen voorbeeld van een Excel-oplossing.

Het eerste filmpje legt het gebruik van de Web Browser control uit die vanaf Office 2013 niet meer werkt.
De link in #7 laat een filmpje zien waarin wordt uitgelegd hoe je met een aanpassing in het register ervoor kan zorgen dat deze het wel weer doet.

Het eerste filmpje legt het gebruik van de Web Browser control uit die vanaf Office 2013 niet meer werkt.
De link in #7 laat een filmpje zien waarin wordt uitgelegd hoe je met een aanpassing in het register ervoor kan zorgen dat deze het wel weer doet.

Exact!

Bedankt voor de aanvulling. Werkt overigens ook in XL-2010 zonder in het register te rommelen.;)

Klopt. Vanaf Excel 2013 is die functionaliteit uitgeschakeld vanwege beveiligings issues met het Web Browser object.

Voor het gebruik van de Web Browser control in Office 2016 wijzig je de volgende register sleutel:
Code:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\ClickToRun\REGISTRY\MACHINE\Software\Wow6432Node\Microsoft\Office\16.0\Common\COM Compatibility\{8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2}]

De waarde van "Compatibility Flags"=dword:1024 moet worden "Compatibility Flags"=dword:0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan