HTML "nu kopen"knop maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sororitas

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2007
Beste,

Sinds kort heb ik me een beetje verdiept in HTML.
Een vriend van me heeft een vakwinkel (informatica) en zou nu graag ook een verkoopsite als platform gebruiken om zijn producten aan de man te brengen.

Momenteel heb ik een site in elkaar geknutseld die de artikelen afficheert (alsook de prijs en bij doorklik de technische specificaties).
Nu dacht ik mensen hun bestellingen te laten plaatsen dmv een simpel mailto formuliertje maar dat lukt me niet echt aardig.
Als ik het mailtje wil verzenden doet hij dit niet omdat mijn outlook niet aanstaat.(nu, dat is ook niet de bedoeling, een klant heeft aan zoiets geen boodschap lijkt me).

Soit, graag had ik te weten gekomen:

- wat ik verkeerd doe bij de mailto
- hoe ik automatisch een referentie genereer bij de verzending
- hoe ik automatisch een formulier naar een opgegeven mailadres kan sturen

bijvoorbeeld:

klant a drukt op de verkoopknop en koopt een tuinstoel.
Hij voert zijn naam, adres en emailadres in.
-Dit formulier zou verstuurd moeten worden naar "de tuinman@hotmail.com" (fictief) met referentie 000001
- de klant ontvangt op zijn emailadres een factuur (eveneens met referentie00001)

klant b drukt vijf minuten later eveneens op de verkoopsknop en besteld eveneens eentuinstoel.
Hij voert naam, adres en email in.
-Dit formulier zou ook verstuurd moeten worden naar de tuinman maar met referentie 00002 en zou ook een factuur met die referentie moeten ontvangen.

Op die manier kan ik makkelijk de bestellingen opvolgen en naderhand de facturaties....

Mensen die hier iets van afweten??

(ps: vragen staat vrij, dus indien er onduidelijheden zijn: vraag maar los ;))

Verder lijkt het me ook niet onverstandig da je hiermee naar een professional gaat om mogelijke gedonder te voorkomen met je webshop.

Zeker omdat je duidelijk aangeeft dat je je sinds een tijdje erin verdiept lijkt me een webwinkel ,zelfs een simpele, iets te veel van het goede.

:thumb:

Ik zou het wiel niet zelf gaan uitvinden, maar kiezen voor scripts die zichzelf bewezen hebben. Als je weinig ervaring hebt overzie je nog niet wat er allemaal bij komt kijken (beveiliging, foutafhandeling, etc.).

Naast OSCommerce is er ook ZenCart, daar hoor ik de laatste tijd goede verhalen over.

Een beginneling vraagt wat en experts geven expert antwoorden, dat werkt niet. :p

Als je in html programmeert en je wilt iets doen met verzenden en zo, dan moet je een taal gaan gebruiken die zulke dingen op de server uitvoert.
Dat zijn PHP en ASP.

Een HTML pagina is namelijk statisch en doet eigenlijk niet veel, behalve een website tonen.

Jij schrijft:
.(nu, dat is ook niet de bedoeling, een klant heeft aan zoiets geen boodschap lijkt me).

Maar dat begrijp je verkeerd !!.
Je gebruikt mailto: en dat houdt in dat het mailprogramma van degene die op die link klikt, zich opent. In jouw geval dus Outlook, maar bij een ander is dat zijn emailprogramma en NIET die van jou.

Op zich is een mooi php mailscript niet moeilijk te maken, maar de vraag is: wara jij je website hebt staan, ondersteunt die php ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan