HTML output in Outlook 2007, qmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrniceguy2002

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
173
Hey,

Wij zijn afgelopen week over gegaan op een nieuwe server. Hierbij zit andere mailserver, die nu onze mails in Outlook 2007 niet meer juist weergeeft.

We maken nu gebruik van Qmail 1.0.3 onder Plesk 8.2
Ik heb zelf (nog) vrij weinig verstand hiervan en wil graag weten of we wellicht instellingen over het hoofd hebben gezien.

In gmail en hotmail komen de mails gewoon binnen en worden ze correct weergegeven. Op de oude server was er nergens een probleem. Met de nieuwe server geeft Outlook 2007 de HTML als platte tekst weer.
We hebben in de code (php) voor het verzenden van mails niets veranderd...

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Problemen met Outlook 2007

Hallo,

Sinds 4 december heb ik bovenstaande problemen ook maar dan als gebruiker. Zit bij Orange/Online en zij hebben rond de 4e december een andere server in gebruik genomen. Sinds die tijd komen de meeste mails op mijn Orange-accounts binnen als platte tekst, in html-achtige taal of als MIME. Zijn vaak hele lange mails met allerlei tekens, maar niet echt leesbaar meer. Ook zijn de meeste mails zonder afzender en zonder onderwerp.
Ik los dit nu even op door kopietjes naar een gmail-adres te sturen en die komen wel prima binnen. Alle mails van gmail en hccnet komen wel goed aan.
Als ik als test mijzelf nu mail en het op de webmail uitlees, zie ik dit:

Return-Path: ***********@online.nl

Received: from mwinf6302.online.nl (mwinf6302.online.nl)
by mwinb6106 (SMTP Server) with LMTP; Fri, 19 Dec 2008 19:40:08 +0100

X-Sieve: Server Sieve 2.2

Received: from me-wanadoo.net (localhost [127.0.0.1])
by mwinf6302.online.nl (SMTP Server) with ESMTP id CFE627000083
for <wnl000000000000001028994296@back61-mail02-03.me-wanadoo.net>; Fri, 19 Dec 2008 19:40:08 +0100 (CET)

Received: from smtp07.online.nl (smtp07.online.nl [194.134.42.52])
by mwinf6302.online.nl (SMTP Server) with ESMTP id B60E67000081
for <***********@orange.nl>; Fri, 19 Dec 2008 19:40:08 +0100 (CET)

X-ME-UUID: 20081219184008745.B60E67000081@mwinf6302.online.nl

Received: from smtp07.online.nl (localhost [127.0.0.1])
by smtp07.online.nl (Postfix) with ESMTP id 417629808F
for <*********@orange.nl>; Fri, 19 Dec 2008 19:40:08 +0100 (CET)

Received: from home1 (s5591f01c.adsl.wanadoo.nl [85.145.240.28])
by smtp07.online.nl (Postfix) with ESMTP
for <*********@orange.nl>; Fri, 19 Dec 2008 19:40:08 +0100 (CET)

From: "*************@online.nl>

To: "**********@orange.nl>

Subject:

Date: Fri, 19 Dec 2008 19:40:06 +0100

Message-ID: <004301c96209$36867920$a3936b60$@nl>

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----=_NextPart_000_0044_01C96211.984AE120"

X-Mailer: Microsoft Office Outlook 12.0

X-MS-TNEF-Correlator: 00000000AE85767A20F0CD46A32CE58B957C97F7C4BC6400

thread-index: AcliCTY+UIMi2s0WSliCeyJHOEZgaA==

Content-Language: nl

X-Online-Scanned: by Cloudmark authority (on smtp07.online.nl)

"tekst"
Hier staat dan wel de tekst die ik mijzelf dan mailde maar dit bovenstaande staat er eerst wel even..
Ik heb het gevoel dat er iets niet goed is bij Orange/Online, met name de mailserver. Maar voorlopig krijg ik steeds nul op het rekest bij de Helpdesk.

Wie kan mij helpen en klinkt het bovenstaande bekend in de oren?
 
Laatst bewerkt:
Bij ons is het op dit moment opgelost.

We zijn naast het overschakelen van provider ook overgestapt van een Windows server naar een Linux server.
Het probleem was te vinden in de headers, waarbij Linux de \r niet aan kan. Windows schijnt hier geen probleem mee te hebben..

Mochten er nog meer problemen zijn, dan horen jullie het vanzelf, op dit moment is het bij ons opgelost..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan