html pagina op het web

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
www.stapvooruit.nl

kijk alsjeblieft, zeg me wat ik fout heb gedaan en hoe ik mijn fouten kan herstellen. Ben zelf ook wat aan het proberen geweest maar dat maakte het alleen slechter.

Fout?
Kom niet verder als ik op een link klik.
Filenaam is
http://www.stapvooruit.nl/SVO%20Priv%E9-lessen.dwt
is dus alleen maar als tekst te zien.
wel html code maar geen html extentie.

Heb je niet gesaved as html?

En:
Ervaring heeft ons geleerd dat veel mensen met een computer werken zonder goed op de hoogte zijn van de ongekende mogelijkheden die een pc hen heeft te bieden. Behalve dat dit ontzettend jammer is, heeft die pc gebruiker het extra moeilijk en horen we opmerkingen zoals; ik denk dat ik een fout heb gemaakt, ik ben iets kwijt, snap er niks van. Dat ding geeft alleen problemen, er gebeurt van alles waarover ik geen controle heb.

Stap Vooruit biedt oplossingen voor problemen als deze in de vorm van de prima cursussen op niveau.

Die tekst:
......loopt niet.........
...... is niet prettig te lezen.

Volzinnen, geen alinea's

Hetzelfde komt voor in de vervolgpagina's.
Ook een niet te belezen tekst.
Dus............. de bezoekers haken af.

Maak korte zinnen.
Gebruik alinea's.
Gebruik opsommingen.

En nog wat:
NOOIT spaties in filenamen.
Dit levert problemen op voor sommige browsers, bij save as html en bij zoekmachines.

En geef deze layer een padding mee van 5px,
dan komt de tekst los van de zijkant.

:cool:

Laatst bewerkt:
Wat een reactie! Eentje om echt blij mee te zijn. Je hebt grondig gekeken en beoordeeld en daarvoor ben ik je dankbaar.

Je tips zal ik direct omzetten. Die link uit jouw stukje heb ik bekeken maar wat daar precies mis is werd me niet duidelijk.

Vreemd trouwens want toen ik mijn site via IE bekeek, zag ik behalve de indexpagina alleen maar html tekst en nu zie ik wat de bedoeling is.

Je woont ook in Zuid Beveland, zie ik. Grappig

een paar opmerkingen

Beste Malicka,

Allereerst vind ik het een mooie site!! Helder en duidelijk (ook in opbouw) met niet al te veel opsmuk. Daar hou ik wel van. En het oog wil ook wat. Mooi vormgegeven!!

Je wilde wat reacties.
Ik merk dat wat verschillende pagina´s verschuiven als je er op klikt (maar dat heb je zelf ook vast gemerkt), zowel achtergrond als menu + bovenste menu. Dat is zonde, juist omdat je zo´n mooi strak vormgeving hebt (dan valt het extra op!). Misschien kun je dat voorkomen om achtergrond als achtergrond (ipv afbeelding) in te voegen en de menu´s verschuiven niet als je ze in frames maakt.

Even een pietluttig dingetje. De bovenste link van Internet&outlook heb je niet volledig geblokt zodat je een opvallend blauw I-tje krijgt.

Ook heeft alleen home een ander menu (qua volgorde).....da´s een beetje raar!!!

Nou, Malicka, ik hoop dat je wat aan mijn opmerkingen hebt. Op naar perfectie zou ik zeggen.
Veel succes en complimenten voor de site!!!
groeten,
ierje

Re: een paar opmerkingen

Geplaatst door iertje
bla bla..
Ik merk dat wat verschillende pagina´s verschuiven als je er op klikt (maar dat heb je zelf ook vast gemerkt), zowel achtergrond als menu + bovenste menu.
bla bla...

Vond het vreemd dat je het kon zien.
Ik niet.
Ik gebruik Firefox.
Evenwel na je bericht zwengelde ik IE aan
en nu zijn de pagina's wel te zien.

Dus IE kan wel de dwt extentie als internetpagina tonen.

Edoch dit is niet goed, temeer niet daar het een computer gerichte site is.
Dus de firefox gebruikers, welk aantal met de dag groeit, kunnen niks zien. Alleen maar de twee pagina's met html extentie.

Ik ben zo duf als een knijn
_/\ /\
) (_) \
( ó.ó )
> ^ <

ik ben zelf ook een enthousiast firefox gebruiker en heb geen idee hoe het komt dat ik maar 2 goede pagina's heb. Daarnaast heb ik hard gewerkt aan vernieuwing en heb ik nu veel opgesomd en geprobeerd Peter's kritiek te verwerken. Daar is niks van te zien. Hoe kan dat toch???? Of komt dat weer later?

Daar is niks van te zien. Hoe kan dat toch????

Je extentie is niet goed.
Is nu dwt, dus de werkfile van DW.
Moet html zijn.

Dus bij het opslaan moet je als html opslaan.

Zo lijkt de site me behoorlijk op orde. Zijn jullie het ermee eens? De links kan ik moeilijk op precies dezelfde plek krijgen, iemand een tip?

In Firefox is het mooier dan in IE, vind ik vreemd.

Nu heb ik nog info nodig over het aanmaken van de pagina voor cursisten met een wachtwoord. Het gaat dus om gedeeltelijke beveiliging, niet van de hele website.

Bedankt voor jullie moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan