HTML - Site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankbrinky

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hee,

Ik ben al aantal jaren bezig met een site voor mijn voetbal team, maar voor volgend seizoen wou ik het niveu is flink op gaan krikken. Ik gebruik gewoon een gratis versie van weebly.com . maar misschien wil ik volgend seizoen ook echt een betaalde versie doen, zodat je ook geen rare namen in de URL balk hebt staan maar gewwoon www.(NAAMSITE).nl

Maar goed om de site wat leuker/proffecioneeler te maken zocht ik eigenlijk naar een site waar je allerlei dingentjes (HTML code's) vanaf kunt halen om op je site te zetten.

-Zoals een counter (dat afloopt naar een speciaal moment) Dag-Uur-Min
-Tabellen
-enz.
-enz.

Hoop dat iemand mij spoedig kan helpen
b.v.d. Frankbrinky:P

Hou dit in gedachten: leuke dingetjes staan vaak lijnrecht tegenover professioneel.
Met leuke dingetjes is het vaak net als met afwijkende lettertypen of bewegende plaatjes: na korte tijd gaat het verschrikkelijk vervelen of zelfs irriteren.

Professioneel houdt onder andere in dat je interessante en actuele informatie aanbied (kwaliteit van de content) en dat je website toegankelijk is voor allerlei doelgroepen.

Wat bedoel je met tabellen?
  • wil je de pagina-layout onderverdelen in tabellen
  • wil je tabellen gebruiken om gegevens weer te geven
  • wil je een database-driven website?

Maar nog is mijn vraag

Ik zoek eigenlijk naar een site waar je allerlei dingentjes (HTML code's) vanaf kunt halen om op je site te zetten.

-Zoals een counter (dat afloopt naar een speciaal moment) Dag-Uur-Min
-Tabellen
-enz.
-enz.

Hoi Frankbrinky,
"... zoals een counter, tabellen, enz. enz."
Dan zou mijn antwoord zijn:
  • De basis voor een handgemaakte website *) is html, css, af en toe wat javascript, en soms php en mySql. - Daar is dus basiskennis van nodig; de rest is bijkomstig.
  • Voor een counter helpt waarschijnlijk een Google op https://www.google.nl/search?q=javascript+afteller
  • Voor "tabellen om gegevens in weer te geven": die zijn er in soorten en maten (zowel m.b.t. tot het soort tabel als m.b.t. de vormgeving). Zoals tecsman al vroeg: moeten die gegevens uit een database komen? Zo ja, is dat een database die je zelf wilt bijhouden, of is het een database met bv. uitslagen of komende wedstrijden die je van een andere site wilt aftappen? Met je antwoord op dit soort vragen zouden suggesties gegeven kunnen worden (eerder niet).
  • Voor enz. enz: tja, er zijn erg veel "dingetjes" aan code te bedenken. Maar als je geen concrete vragen hebt, zou ik niet weten wat ik moet zeggen. Er zijn erg veel sites waar je codes vandaan kunt halen; het hangt er helemaal van af wat je precies wilt.
Oftewel: je vraag is zo algemeen gesteld, dat het moeilijk is om antwoord te geven.

Tips:
  • Maak eerst voor jezelf een idee van wat er op de site moet komen te staan en hoe die er uit moet komen te zien.
  • Kijk eens bij collega-voetbalteams hoe die hun website hebben aangepakt, en wat je daarvan wel of niet ook zo zou willen hebben - of anders.
  • Maak dan de website in grote lijnen.
  • De "dingetjes" die je verder nog nodig hebt, komen er dan vanzelf uitrollen (als concrete vraag: aan Google of hier aan het forum). :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Géén 100% handgemaakte site kan ook: bv. met een CMS als Joomla of Wordpress. Daarvoor zijn allerlei (=duizenden) "templates" (modellen) in omloop, en er zijn ook heel erg veel "dingetjes": speciale plugin's die een bepaalde functie kunnen uitvoeren, zoals een reactie-mogelijkheid voor bezoekers, een email-formulier, een fotoalbum, enz. enz.
Dus eigenlijk is de eerste vraag: wil je de site met of zonder CMS?

Ik zou dan via een betaalde hosting Wordpress installeren. Daarmee kan je alle kanten op, je hebt dan tig duizend thema's die je gratis kan installeren, daarbij wat plugins en je hebt een geweldige site. Je kan HTML erop schrijven of normaal. Dus je kan heel veel kanten op en het is niet moeilijk te noemen. Joomla daar en tegen is ingewikkelder voor iemand die net begint. Die zou ik dus afraden.

Sites die ik gemaakt hebt met Wordpress (zodat je een idee krijgt) zijn:

Steunpunt Almere

HSV Naarden-Bussum

De avonturen van...

Bouke Visblog

Praktijk Havayah Informatief

Laatst bewerkt:
Hee cchunter, Bedankt voor je reactie ;)
Maar als je geen concrete vragen hebt, zou ik niet weten wat ik moet zeggen. Er zijn erg veel sites waar je codes vandaan kunt halen;

Noem eens een paar site's op dan?
Dat was dus mijn vraag. Dacht wel dat dat duidelijk was. Maak niet precies uit wat voor dingen, dan kan ik zelf even rondneuzen.
B.v.d.
Gr.Frank

Het liefste uit Word Exel. met opmaak
Je kunt een .xls bestand niet als database gebruiken. Je zou eventueel .csv bestanden kunnen gebruiken om je teksten in op te slaan, maar een echte database (MySQL bijvoorbeeld) is veel praktischer en biedt meer mogelijkheden.

Aangezien je kennelijk niet van plan bent je met de code bezig te houden lijkt Femke's advies me het beste. Gebruik Wordpress, of iets soortgelijks.

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor de reactie's kom er vanavond even op terug.dan ga ik het gelijk proberen. ben nou Voetballen ;)
Gr.

Je kunt een .xls bestand niet als database gebruiken. Je zou eventueel .csv bestanden kunnen gebruiken om je teksten in op te slaan, maar een echte database (MySQL bijvoorbeeld) is veel praktischer en biedt meer mogelijkheden.

Aangezien je kennelijk niet van plan bent je met de code bezig te houden lijkt Femke's advies me het beste. Gebruik Wordpress, of iets soortgelijks.

Sorry ik kom er echt niet uit.. Naarling heeft het over een database. ik zou niet eens weten wat dat is.
Ik zou het wel willen kunnen maar dit klinkt me toch allemaal te technisch

En Femke bedankt, maar we hebben 2-1 verloren.

Als je al niet weet wat een database is, dan wordt het moeilijk.
Aangezien je een gratis hosting hebt, heb je geen database. (hoewel ik ken weebly.com niet maar vaak bij een gratis hosting kan je weinig tot niets)

Echt, geloof me.....(heb je de voorbeelden gezien die ik gegeven heb?) een betaalde hosting is het beste met daarbij dus de naam van de voetbalclub. Als je hulp wilt (ik heb mijn hosting bij Versio en die is niet duur en ik heb er verder geen probleem mee dat mijn sites bijv. uit de lucht zijn of zo) dan wil ik je wel helpen om een begin te maken. Nou ja, je mag het zelf doen maar ik geef je dan wel hulp daarmee.

Overigens kan je ergens een naam hosten en dan laten doorverwijzen naar je gratis hosting. Dat doe ik ook met 2 sites, aangezien die achter een andere site is gemaakt. Dus behou ik de goede naam, voorbeeld is die Steunpunt Almere. als je de rul ziet, dan zie je staan steunpunt-almere.nl maar als je dan in de balk kijkt van je browser staat er steunpunt-almere.hsvnb.nl/blog/
omdat de site achter http://hsvnb.nl is gemaakt.
Jammer dat je verloren hebt.

Laatst bewerkt:
Als je al niet weet wat een database is, dan wordt het moeilijk.
Aangezien je een gratis hosting hebt, heb je geen database. (hoewel ik ken weebly.com niet maar vaak bij een gratis hosting kan je weinig tot niets)

Echt, geloof me.....(heb je de voorbeelden gezien die ik gegeven heb?) een betaalde hosting is het beste met daarbij dus de naam van de voetbalclub. Als je hulp wilt (ik heb mijn hosting bij Versio en die is niet duur en ik heb er verder geen probleem mee dat mijn sites bijv. uit de lucht zijn of zo) dan wil ik je wel helpen om een begin te maken. Nou ja, je mag het zelf doen maar ik geef je dan wel hulp daarmee.

Overigens kan je ergens een naam hosten en dan laten doorverwijzen naar je gratis hosting. Dat doe ik ook met 2 sites, aangezien die achter een andere site is gemaakt. Dus behou ik de goede naam, voorbeeld is die Steunpunt Almere. als je de rul ziet, dan zie je staan steunpunt-almere.nl maar als je dan in de balk kijkt van je browser staat er steunpunt-almere.hsvnb.nl/blog/
omdat de site achter http://hsvnb.nl is gemaakt.
Jammer dat je verloren hebt.

Ahaa ok ik ga hier strax ff verder induiken. ben nu ook via deze forum. me telefoon aan update.
btw weebly is echt een fijne gratis sitemaker..

maar op joun manier ben je dus ook gewoon echt al een (proffecionele site) aan maken met je eigen domein enzo?? dat zou wel mooi zijn.
alleen wat is volgens jou niet zo duur?
PS: mijn neef is zelf website bouwer, als hobby, maar die zie ik niet vaak en is vaak druk druk. kan ook nog keertje aan hem vragen.

Als je eens kijkt naar Versio, die ik al genoemd heb, dan kan je zien dat die niet duur is. Ik vind het niet duur, laat ik het dan maar zo zeggen.
Verder heb ik mijn linken gegeven van mijn websites, die ik gemaakt heb. Heb je die wel bekeken? Dan heb je een idee dat alles mogelijk is.

Mijn site van mijn eigen praktijk zit bij Strato, die is gelijk veel duurder.

Maar goed, lezen, lezen en nog eens lezen en je eens goed verdiepen kan nooit kwaad. Nu wil je iets, maar je weet totaal niet waar je het over hebt, dus ja..........dan kom je niet ver.

Hee femke,

Ik heb aantal site's van jou bekeken.

Steunpunt Almere
HSV Naarden-Bussum
De avonturen van...
Bouke Visblog
Praktijk Havayah Informatief

Site's zien er leuk uit.

Verder heb ik even op Versio gekeken wat je aangaf.(hier staat €3.49) voor .nl . Dit is per jaar of maand denk ik. Dan vind ik het zeer meevallen met de prijs.

Maar ik zit nog serius te twijfelen om echt betaalde versie te doen. want het blijft toch een hobby om aan zon site te werken.

Ik zou het dus wel willen, maar ligt echt nog aan de prijs.
Als ik het ga doen zou ik het fijn vinden als je me daarmee zou kunnen helpen.

Omdat ik de site van HSV Naarden-Bussum heb gemaakt en onderhoud, doe ik dat via vrijwilligerswerk voor de hengelsportvereniging. De hosting en naam wordt keurig betaald door de vereniging, wellicht kan je dit afspreken met de voetbalclub?

En ja, de rest is hobby maar omdat er dus 3 site achter een andere site wordt gezet, betaal ik daar niets voor. bij Versio kan je dus 1 hoofdsite maken, met daarachter nog meer installaties van Wordpress, zodat je meerdere site kan maken. Neem dan alleen een naam en laat die verwijzen naar zo'n site en het is netjes.

Als je de pakketten bekijkt bij Versio dan zie je http://www.versio.nl/webhosting.php dat starter 0,50 per maand kost. Je kan daar mee beginnen en als het dan toch te krap wordt (omdat je veel pagina's hebt of veel foto's/videos die ruimte vreten) dan kan je altijd een upgrade doen naar zilver, die dus 2,25 euro per maand kost. En ook dat is natuurlijk niets.

Denk er maar eens over na, lees je in, kijk eens vast via google en zoek eens op gratis thema wordpress. Er gaat een wereld voor je open. Daarbij zijn de plugins die je kan gebruiken ook vaak gratis. Dus het kost je verder in principe niets.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan