html-tabel naar database

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjunnie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.084
Ik heb weer eens een probleem waar ik zo vlug niet uitkom...
Ik heb een tabel in m'n database die bestaat uit 3 kolommen: id (int, auto increment) - tekst - tekst
in deze tabellen staan voor mijn toepassing maximaal 30 rijen, iedere rij bestaat namelijk uit een id en twee personen die samen een koppel vormen in een wedstrijd.
Daartoe heb ik ook een variabele die in het programma ingesteld kan worden voor het aantal daadwerkelijke koppels.
Op basis hiervan wordt ook een html-tabel geparsed met hierin de namen van de spelers.
in iedere cel heb ik een text-input veld gemaakt met als value de naam van de speler die in die cel moet staan. de beheerder kan dus in dit veld namen aanpassen.
Tot zover werkt het prima, maar dan wil ik de aangepaste gegevens natuurlijk gaan wegschrijven naar de database, en daar gaat het mis.
Ik kan wel heel ranzig iedere cel voor zich naar de database wegschrijven maar gezien het dynamische aantal koppels lijkt me dat een slecht idee.
Hoe krijg ik de gegevens zonder overbodige code naar de database, ongeacht of er 2, 30, of desnoods 130 koppels meespelen?
 
ehh

foreach ()
strpos ()
substr ()

Met die functies moet het kunnen ;)
 
Als ik me niet vergis kan ik daarmee naar een string zoeken in een string en bewerkingen uitvoeren op strings.
Ik kan me niet echt voor de geest halen waar ik dat zou willen doen.
Ik wil namelijk de compleet ingevoerde strings invoeren in de database zonder bewerking.
echter wil ik geen 130 rijen gaan vernieuwen als er maar 10 bestaan, en belangrijker: iedere rij heeft 2 cellen die ik wil vernieuwen.

Klopt het als ik zeg dat ik een SQL query in een loop moet zetten die ongeveer hier op lijkt:?
Code:
alter (id, name1, name2) VALUES ('', $name1, $name2) WHERE id = $id
probleem is namelijk dat ik dan per rij een aparte query heb, en dan heb ik behoorlijk wat redundante code.

zie je waar mijn probleem zit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan