Html tekens in outlook met php formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

gervers

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
13
Geacht forum

zit met een probleem ik heb een formulier op onze website staan wat mensen online kunnen invullen. Dit formulier is gemaakt in php het formulier bestaat uit een aantal invoervelden en wat check boxjes wat mensen kunnen in vullen. Nu komt het formulier bij mij zelf netjes binnen alles onder elkaar en precies zoals de bedoeling van het formulier is.
Nu moet het formulier bij iemand anders binnen komen en niet bij mij en dat gebeurd ook alleen bij die persoon staat alles van het formulier achter elkaar en tussen deze regels staan html karakters ook bij nog iemand anders hetzelfde probleem heb heel outlouk hetzelfde ingesteld zoals het bij mij ook staat maar het blijft een puinhoop het enige verschil tussen mij en die anderen is de provider. Wie kan mij hiermee helpen??? zodat op iedere pc het formulier goed binnenkomt

vr gr Gert
 
Eigenlijk moet ik mijn mond houden, omdat ik nog maar zeer beginnend ben met scripts voor websites
(Beschouw deze post alsjeblieft als niet geschreven, wanneer ik er helemaal naast zit:D)
Maar zo kijk ik zelf ook gelijk of ik het allemaal wel snap.
Naar mijn idee was het zo dat php met server software omgezet wordt naar html en dan pas leesbaar werd.
Normaal gebeurt dat op de servers waar de website staat, dus niet bij de ontvangers.
mvg leo
 
Eigenlijk moet ik mijn mond houden, omdat ik nog maar zeer beginnend ben met scripts voor websites
(Beschouw deze post alsjeblieft als niet geschreven, wanneer ik er helemaal naast zit:D)
Maar zo kijk ik zelf ook gelijk of ik het allemaal wel snap.
Naar mijn idee was het zo dat php met server software omgezet wordt naar html en dan pas leesbaar werd.
Normaal gebeurt dat op de servers waar de website staat, dus niet bij de ontvangers.
mvg leo
 
Hoi Leo

kan wel zo zijn maar hier zit net het probleem een ander ontvangt het niet goed maar ik wel en is mijn vraag kan ik iets in mijn PHP scriptje zetten om dit probleem te omzeilen

gr gert
 
Wanneer je in de headers van je PHP-mailfunctie meegeeft dat het om een HTML pagina gaat kun je gewoon HTML gebruiken, doe je dat niet dan wordt het als text verstuurd.

Gebruik je dan niet steeds een nieuwe regel dan komt het dacht ik als 1 brei binnen.
PHP:
echo "Dit bericht is gegenereerd door mij.\n Dit stukje komt op de volgende regel";
(werkt alleen bij het gebruik van dubbele quotes)

Wellicht kun je met de code wat meer duidelijkheid geven over jouw mail-script.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan