HTML uitdaging

Status
Niet open voor verdere reacties.

embetwee

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Een leuk ‘probleem’: ik speel met de gedachte een webformulier te maken dat ik kan gebruiken voor bijvoorbeeld mijn urenregistratie. Ik stel mij voor ’s morgens voor aanvang werkzaamheden dat formulier (dan nog slechts voorzien van klantgegevens, adressen e.d.) te uploaden en het middels een kleine laptop overdags te updaten. Tenslotte moet het ’s avonds niet al te moeilijk om te zetten zijn naar bijvoorbeeld een csv, xml, of xls-bestand om aan de hand daarvan vervolgens een weekrapport te maken. Behoudens enige kennis van html, behoorlijk kijk op de mogelijkheden die Office biedt en erg veel geduld heb ik niet veel te bieden. Wie hekpt me op weg? Alvast bedankt!:rolleyes:

Je denkt te moeilijk

Volgens mij kun je het veel beter direct in een excel sheet invoeren. ben je van een hele hoop overbodig gedoe af.

Hallo! Dank voor de snelle reactie. Ja, zou best kunnen dat ik te moeilijk denk, maar ik had al wat zitten experimenteren met zowel Excel als interactief html-bestand als met het bestand in xls-formaat geupload. In beide gevallen worden de gemaakte veranderingen echter niet opgeslagen. Misschien er daar wel een oplossing voor maar dat bij mij het kwartje nog even moet vallen...?

Je kunt toch een aantal tabbladen maken in bv. Excel, voor elke werkdag een tabblad.
Op een apart tabblad maak je een verzamelstaatje van alle dagen.

Of heb je een speciale reden dat het via internet moet?

Dag John. Ja, hoe ik die rapportage in Excel moet maken is het probleem niet. Wel dat je vanuit twee verschillende lokaties (kantoor en onderweg) het bestand aan moet kunnen passen. Tot dusverre is het zo dat we telefonisch NAW- en klachtgegevens van de klant doorkrijgen en die (met andere info) zelf noteren op een papieren werkopdracht die op de zaak tenslotte weer (handmatig) wordt verwerkt. Wat ik dus feitelijk wil bereiken is dat we geen dom en dubbel overschrijfwerk meer hoeven doen, maar daarvoor is meer dan ‘read-only’ recht voor het op het internet geplaatste bestand nodig. Ik hoop dat ik me hiermee wat duidelijker uitgedrukt heb.

Het begint me duidelijk te worden.

Ik denk dat je iets met een database moet, MySql, php ofzo.
Zelf heb ik niet genoeg kennis en ervaring van die dingen, maar ik denk dat hier mensen genoeg zijn die je raad kunnen geven en verder kunnen helpen.

Man wat mooi! Ik wist niet eens dat dit bestond, maar hier is met een gemiddelde Office-kennis heel goed uit te komen. En beveiligd omdat een Google-account nodig is tegelijkertijd. Great! Ik ga een aantal mensen heel blij maken. Hartstikke bedankt voor de tip! Hoop dat ik op mijn beurt anderen ook nog zo van dienst zal kunnen zijn. Embetwee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan