Html

• Onderwerp starter Onderwerp starter Veke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Veke

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Hoi allemaal,

Ik ben een beginneling in HTML en heb een misschien domme vraag. Ik heb van iemand een tekst in HTML gekregen, hoe kan ik die "zichtbaar" maken. Ik zou het niet zo direct weten, met Frontpage of zo???:confused:

dank bij voorbaat!

Hoe bedoel je? Bedoel je hoe je het bestand moet openen om de tekst te zien? Dat kan ook gewoon met een browser.
Dubbelklik op het bestand en je kunt het allemaal zien

En als je hem anders wil zien, dan kun je hem bijvoorbeeld openen met kladblok van windows...

Hoi,

Ik heb dus een tekst in Word die opgesteld is in HTML maar ik kan hem niet "zichtbaar" maken, in het kladblok? Ik heb de tekst er in geopend en er gebeurt niks?

Dan net als hierboven beschreven, in je Internet Explorer openen dan zie je wat je gemaakt hebt. En in kladblok zie je alleen de code. Maar is ie wel opgeslagen als .htm .html??

Hoi,

Het is een gewone "platte" tekst maar met de HTML-codes, dus als je die in een vak zou plaatsen dat HTML verwerkt zie ik alles, niet?

HTML is een "taal" die gelezen wordt door browsers en die voeren de opdrachten uit die in de HTML geschreven staan. Als je dus HTML schrijft in bv kladblok, dan wordt er niets uitgevoerd, maar als je diezelfde file opent in een browser, dan wordt de HTML uitgevoerd.
Je kan ook een zgn. WISIWIG editor gebruiken, dat is een programma met een ingebouwde browser waarin je een HTML file op twee verschillende manieren kun bekijken, als tekst en als uitgevoerde HTML.
Voorbeelden van een WISIWIG editor zijn:
Frontpage, Dreamweaver, First Page(gratis;)) etc

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan