Html'en... Bezig met Strato web... "Het" 'Draait'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een voorbeeldje gemaakt wat een beetje op jouw homepage lijkt, maar dan responsive.
Ik heb het zoveel mogelijk jip-janneke gehouden. Het is niet een template zoals ik 'm normaal zou maken.
Je hebt alleen index.html en style-algemeen.css nodig. En je plaatjes natuurlijk, verder niets.

Om niet telkens het wiel opnieuw uit te vinden heb ik het volgende gebruikt.
- bootstrap-reboot : haalt verschillen weg tussen browsers en apparaten, en het is een goede basis.
- bootstrap-grid : hiermee kan je een responsive indeling maken.

Een responsive indeling maak je in een grid (als in een matrix) die je kan laten veranderen bij kleinere/grotere schermen.
Hoe dit werkt vind je op https://getbootstrap.com/docs/4.5/layout/grid/
Ook vind je uitleg op https://www.w3schools.com/bootstrap4/bootstrap_grid_system.asp

De hamvraag is: werkt dit in een oude WebBuilder zoals je die nu gebruikt? Dat weet ik niet.

Meneer Bron: Mijn partner vraagt zich met welk programma de pagina is geschreven en of hij dit met zijn eigen programma ook kan bewerken?
 
Het is gewoon zuiver HTML. Probeer het eens... ;)

Maar ik hoop dat je oude versie 10 niet de nette code vernachelt. Eigenlijk loont het om WYSIWYG lekker te laten varen en HTML/CSS te leren. Want de code die je WYSIWYG editor uitspuugt is om van te schrikken.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een manier waarbij in de html nergens een @ is te vinden, maar hij verschijnt wel op het scherm.

In php codeer je @domein (bijvoorbeeld @example.nl) op deze manier
Code:
<?php $encDomain = base64_encode("@example.nl"); ?>

In de <head> sectie zet je een javascript functie (die $encDomain gebruikt uit de php)
Code:
<script>
var eml=function(s){if(!s||!s.trim())return'';s=s.replace(/ /g,'');this.em=<?= '\''.$encDomain.'\';' ?>
document.write(((/\S+@\S+\.\S+/.test(s))?s:''),((/\S+\s*@\S*/.test(s))?'':s+window.atob(this.em)))}
</script>

Dit zet je in de <body> op de plek waar het emailadres moet komen.
Code:
<script>eml('info')</script>

In de hele html is geen @ meer te vinden :D
In dit voorbeeld verschijnt er info@example.nl op het scherm.
 
Laatst bewerkt:
Mijn partner vraagt zich met welk programma de pagina is geschreven en of hij dit met zijn eigen programma ook kan bewerken?
php4u gaf het al aan, het is pure html/css, gemaakt in een eenvoudige code editor Notepad++. Kennis van, en wat ervaring met html & css is noodzakelijk. Met een wysiwyg programma is dit lastig te doen (ondanks de beloftes van de makers van dergelijke programma's). De wysiwyg programma's gaan er vanuit dat je een vormgeving van de maker kiest en daarin alleen de teksten en foto's verandert.
 
Eerst en vooral laat dat van je email adress los je hebt nog wel betere dingen te doen .
Verwijzen naar foto's waar je ergens wel een link naar hebt maar het werkt niet volledig.

Even Dit!!...
Dit gaat NIET gebeuren!

Het is niet de bedoeling dat we ondergespammed gaan worden met "zooi" betreffende de 'look' en functionaliteit van de website.
Daar hebben we hier dit fantastisch forum voor waar we enorm vooruit worden geholpen door diverse welwillende leden.
Ik denk dat je je opdrachtgever nog kwijt bent voor u html onder de knie zal hebben.

Je hebt een boekhouder nodig voor je boekhouding.
Je hebt een advocaat nodig voor je te verdedigen op een rechtbank.
Je hebt een programmeur/implementeur nodig voor een website.


Wat je moet weten is: bedrijven die geen geld aan een website willen geven .
Maken één pagina met één foto telefoon email rekeningnr handelsnr om aan te geven ik ben actief.
Uw site op dit moment lijkt ik wil maar kan niet en dat geeft dan weer een indruk niet af te zijn.
U wil verhuren denk ik , ik denk dan hierbij als de website nog niet op orde is (die indruk wekt), zal ik warm water hebben of elektriciteit.

Geen uitgangbord is beter dan een slecht uitgangbord.


mod. gekleurde vette tekst in de quote veranderd in standaard opmaak
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan