htpc onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecross

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
hallo allemaal,

ik wil graag een htpc in elkaar zetten waarmee ik films kan kijken en in de nabije toekomst tv kan kijken + opnemen en pauzeren, de pc moet hier dus op voorbereid zijn.
wat ik nu gevonden heb:

processor: AMD Athlon II X2 250 (3Ghz), 53,-
moederbord: Biostar A880G+, 58,-
memory: Kingston ValueRAM, (2Gb) 25,30
hardeschijf: WD Caviar Blue WD5000AAKS, (550 Gb, stil) 38,-
dvd drive: Samsung Super-WriteMaster SH-S223C, 15,50

voor behuizing vond ik de Atex Supercase DM317 erg mooi, ik zie hem voor $42.20 (~31,90) op ebay.com maar versturing naar nederland is veel te duur en ik kan hem nergens anders voor +- die prijs vinden.

hebben jullie nog tips en is dit wat?
alvast bedankt, Ecross

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie,
wat is nou eigenlijk het verschil tussen een htpc behuizing en een andere micro atx behuizing?
is het ook mogenlijk om m'n wii er op aan te sluiten zodat het geluid door de boxen komt die aan de pc zitten?

Ecross

UPDATE:
Ik twijfel nog over de behuizing, de MS-Tech MC-210 is opzich goed geprijsd zeker met afstandsbedining en psu, maar zitten er ook al fans in? Ik vind hem wel aan de grootte kant, eigenlijk moest de pc op mijn bureau komen te staan.

Laatst bewerkt:
ik vind de thermaltake element Q behuizing echt heel mooi, maar ik wil de voordelen van een micro atx bordje (prijs, pci slots, processor) er niet voor inleveren (die behuizing is voor mini-its) en ik heb daarom besloten de behuizing zelf na te bouwen, maar dan wat groter zodat er een micro atx in past. Ik ben nu wat afmetingen aan het verzamelen, kan iemand mij vertellen hoe hoog de heatsink+fan van de ADM Athlon II 2X 250 is? in deze youtube video word gezecht dat hij heel klein is, maar hoe groot is dat?

alvast bedankt, Ecross

is die fan een intake of exhaust? want hij komt nu wel erg in de buurt van de intake van mijn psu en als de die cpu fan ook een intake is werkt dat elkaar tegen (= meer lawaai?)(zie bijlage, boven.jpg & achter.jpg)

en kan ik een extra fan beter voorin of achterin mijn behuizing inbouwen (zie foto's van tekening boven.jpg
achter.jpg
voor.jpg
boven.jpg

Ziet er goed uit hoor, een HTPC produceert niet erg veel warmte op de CPU en de HDD na, goed dus dat je een extra fan bij de HDD wilt zetten. Over de CPU fan, ja elke CPU fan is intake. Neem anders een PSU zonder 12CM fan, dus gewoon met een fan aan de zijkant. Dan krijg je geen tegenwerking.

bedoel je voor de psu fan eentje aan de binnen zijkant of een aan de buiten zijkant. Ik dacht dat aan de binnenkant wel handig was zodat het voor wat meer airflow in de kast zorgt

http://azerty.nl/0-932-222591/antec-basiq-bp350p-ec-voedin.html

Ik heb het over zo'n voeding, zonder grote fan. Wanneer je zo'n 12CM fan neemt (onderkant) verstoor je gegarandeerd de airflow. En airflow is vooral handig voor wanneer je een echte videokaart hebt. Wat je ook zou kunnen doen is een 2e fan plaatsen, eentje achterin. Zo heb je er een voorin, achterin en een CPU fan. Let op dat het bij een HTPC wel heel belangrijk is goede fans te nemen. Bijv. Noiseblockers.

Wanneer je zo'n 12CM fan neemt (onderkant) verstoor je gegarandeerd de airflow

ik heb niet zo veel ervaring met hoe de airflow in een case moet zijn, maar waarom verstoort de fan van een psu (aan de onderkant) wel de airflow maar een gewone fan aan de achterkant van de case niet?
Ik dacht dat een grote fan minder geluid maakte omdat het bij een lagere snelheid meer lucht verplaats, toch? dus opzich zou een grotere fan wel gewenst zijn.

en bedankt dat je zo meedenkt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Geen dank hoor ;) Hoe ik het zou doen is zo:

attachment.php

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    13,4 KB · Weergaven: 64
Als iK je tekening goed begrijp staat de linker fan percies voor de uitgang van de pci sloten? En als je een fan aan de voorkant doet ziet sat er toch niet zi mooi uit?

ah ik zie het.
maar als je een fan vooraan aan de zijkant die lucht in de pc zuigt en achteraan de psu met fan die de lucht er weer uit trekt is het toch het zelfde?

Ja, maar dat kan toch niet omdat je dan de CPU fan verstoort?

:o sorry, ik was de draad even kwijt :o

Op die tekening vanjouw zit de achter fan precies voor de pci sloten, of zie ik dat verkeerd?

Ah, nu zie ik het zelf ook, daar kan hij natuurlijk nooit. Hij moet eigenlijk iets hoger, naast de aansluitingen van het moederbord. Onder de PSU.

Bedoel je tussen de pci slots en de aansluititnen van het moederbord of boven de aansluitigen van het moederbord en onder de psu?
Ik denk dat niet veel ruimte is tussen de pci en aansluititngen en de 2e optie maakt de behuizing misschien onnodig hoog.

Er onder zit PCI, ernaast Moederbord aansluitingen. Zo zit het bij elke PC ongeveer. (de fan)

Het gaat hier om een micro atx moederbord hè dit klinkt als een gewone atx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan