Htpc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruce lee

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Berichten
13
Goedendag iedereen. Ik zit erover na te denken om een htpc te laten samenstellen.
Misschien door Azerty. Waarom ik een htpc wil is omdat ik me de laatste tijd suf heb gezocht naar een goede mediaspeler.
En wanneer ik denk dat ik eindelijk een zeer goede speler heb gevonden,
lees ik elke keer weer reviews van mensen die wat aan te merken hebben op het apparaat.
Ik weet zo goed als niks van htpc systemen. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik wel een enorm mooie behuizing heb
gevonden er voor. het is deze :

http://azerty.nl/0-1046-79094/silverstone-grandia-gd02s-mt-.html

Ziet er prachtig uit en heeft zelfs een afstandsbediening. Ik wil dat het systeem net zo krachtig is als de beste mediaspelers.
Dus 3D, Bluray etc. Hoeft dus niet als computer gebruikt worden. Aangezien mediaspelers zo een beetje allemaal op Linux draaien,
mag dit systeem ook op Linux draaien.
Het moet een krachtige mediaspeler worden.

Hoop dat er mensen zijn die veel verstand hebben van mediacenters bouwen.

Alvaste bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Specificaties Humax iHDR-5200c
Haarscherpe HD weergave.
500 GB harddisk (max. 120 uur opnemen in HD kwaliteit)
Twintuner. Twee programma's gelijktijdig opnemen en (eventueel) een derde programma bekijken (afhankelijk van de zenderindeling).
Time shift-functie (TV-uitzending pauzeren of terugspoelen).
Twee USB-aansluitingen voor externe opslag van muziek en foto's.
Bekijk video's of foto's vanaf een USB-opslagmedium (ook tijdens het opnemen van programma's)
Foto's rechtstreeks weergeven vanaf de digitale camera.
Netwerkaansluiting: via FTP bestanden van en naar de ingebouwde harde schijf kopiëren.
Thuisnetwerk: deel video's, muziek en foto's van apparaten in uw netwerk.
Bladwijzers aan een opname toevoegen, zodat u bepaalde scenes gemakkelijk kunt terugvinden.
Low power standby (< 1 Watt).
Universele, multi-purpose afstandsbediening.
Video-, muziek- en fotobestanden in zelfgemaakte mappen opbergen.
Opnames van series direct in de juiste map plaatsen.
Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i.
Eenvoudig opnemen via Electronische Programmagids.
Opname van teletekst, zodat u ook opgenomen programma's met ondertiteling kunt bekijken.
HDMI-aansluiting (HDMI 1.3).
1x TV-Scart en 1x VCR/DVD-scart voor opname.
Toslink optische audio-aansluiting.
Afmetingen: 38 x 24,6 x 5,5 cm (bxdxh), gewicht: ca. 3,5 kg.
Geschikt voor Humax TV Portal (internet-TV, internetradio)
Geschikt voor DLNA (mediabestandsuitwisseling) via toekomstige update

Een van de interactieve HD ontvangers van Ziggo(andere providers hebben ongetwijfeld vergelijkbare opties)
Hiermee kun je dus zoals je ziet alles doen wat je met een Media center ook zou kunnen, ook is deze via FTP te linken aan je pc waardoor je bestanden over kan zetten etc.
Stukken makkelijker dan zelf een samenstellen, en stukken minder problemen met digitale tv kijken.

ook stukken goedkoper dan een media center, als je het mij vraagt de makkelijkste/beste oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan