HTTP-fout 500

Status
Niet open voor verdere reacties.
facebook

Ik heb er ook al dagen last van dat die fout 500 aan geeft. word er onderhand ziek van maar facebook zegt er niks aan te kunnen doen.Het rare is dat de rest van berlicum(noordbrabant) er wel gewoon op kunnen. Het is nu al bijna 1 week en word er echt helemaal gek van dat ik er niet op kan:evil:

Ook zonder router lukt het mij niet

Net als Judith kom ik uit B&R en heb ook ik een aansluiting van Lijbrandt, mijn router is van Cisco, en facebook werkt niet via de glasvezel kabel (2 laptops, 1 vaste PC, 2 iPads en 2 iPhones) zet ik op de iPhone /iPad wifi uit en schakel ik over op 3G van T-Mobile werkt de boel wel, mijn vrouw heeft Vodafone in de iPad en daar lukt het dan weer niet, maar dat geldt voor al het internet verkeer. Ik denk dat het wel veilig is om te stellen dat het probleem niet in de computers of iApparaten zit.
Wanneer ik de router er tussenuit haal en de laptop rechtsreeks op het modem van Lijbrandt inplug krijg ik dezelfde fout melding.
Soms hebben we geluk en doet FB het even, maar door linken naar app's kun je zo ie zo vergeten, ook niet als je spelletjes die gebruik maken van de login gegevens van FB rechtsreeks benaderd.
Vanavond thuis de mac adres truc proberen, maar gezien de problemen zonder router er ook zijn en ik een andere router als Robbert heb, zou het mij verbazen als dat de oplossing is. (zou wel heel blij zijn als het wel lukt overigens)

Helaas ook het mac adres trucje werkt niet (bij Cisco heet het Mac adres klonen)

Ja het is inderdaad een heel vervelenprobleemeeen het zou niet nodig moeten zijn om je apparatuur alleen voor fb te moeten veranderen.Mijn vrouw heeft voornaelijk zo contact met onzfamil[SIZE=[SIZE]ie aan de andere kant van de wereld anders was ik al lang geopt met dit uit te zoeken. Call even proberen uit te leggen wat ik heb gedaan. Allereerst had ik via de werkende verbinding de fb. beveiligings instellingen nagelopen. E mail notification bij inloggen vanaf andere device. Modem en router eveneen tijd uitschakelen. 1 hooofdpcaan die werkt op fb aan de utp kabel verbonden. Router terug gereset op fabrieksinstellingen. Internetverbinding detecteren en vervolgens wifi instellingen goed gezet. Na een hoop proberen die mac instellingen hetzelfde gezet als de pc.Tot nu toe werkt het prima. Ben benieuwd of dit bij meer mensen werkt of dat er ook andere oplossingen zijn. Oja mijn fb werkte wel alleen via modem en niet via de router.

Ik heb dit op een ander forum gevonden, ik sanp er niet veel van, veel te technisch. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Facebook tijdelijk onbereikbaar in Europa na ddos-dreigingen

Door Olaf van Mil, woensdag 7 maart 2012 09:39, views: 36.346

Facebook-gebruikers in Europa konden de site woensdagochtend tijdelijk niet bereiken. Onduidelijk is wat de reden van de problemen waren. Eerder deze week waren er bewijzen dat er ddos-aanvallen via gehackte servers op komst waren.

Woensdagochtend tussen ongeveer 06.00 en 09.00 uur werd Twitter overspoeld met meldingen van internetters die Facebook niet konden bereiken. De storing lijkt alleen in Europa plaatsgevonden te hebben en de meldingen komen vooral uit Noord-Europa. Om ongeveer 09.00 uur verschenen veel berichten dat verbinden met het sociale netwerk weer mogelijk was, hoewel de problemen niet helemaal voorbij lijken te zijn.

Onduidelijk is nog wat de oorzaak van de tijdelijke storing was. Er wordt gespeculeerd over dns-problemen, terwijl er ook geruchten over een mogelijke hack de ronde doen. Facebook zelf heeft nog geen status-update gegeven.

Daarnaast vindt de storing op een opvallend moment plaats. Dinsdag meldde hostingbedrijf ProServe namelijk dat maandagavond vanaf zijn servers een ddos-aanval was begonnen naar servers van Facebook. Scripts waren bezig om verkeer naar Facebook te sturen over poort 53, nadat enkele servers van klanten via een lek in Parallels Plesk Panel gehackt waren.

Deze hack vond plaats via een lek in Plesk dat al langer bestond en misschien in de afgelopen weken of maanden dus ook bij andere hostingbedrijven op soortgelijke manieren is misbruikt. Eerder al besloot hostingbedrijf Strato na hackpogingen servers met verouderde Plesk-versies af te sluiten. Plesk-maker Parallels heeft een nieuwe versie beschikbaar, maar niet alle klanten die het eigen beheer over hun server hebben, hebben deze versie geïnstalleerd.

Wij hebben hetzelfde probleem sinds vorige week. Wij zijn in Best (Noord Brabant) IP is XS4ALL. Zij zeggen dat het aan IPv6 ligt en zijn er mee bezig.

Idd 3G werkt Facebook wel en ook via iSwifter maar via WiFi niet! Joost mag het weten wanneer dit wordt opgelost!!!

server fout 500 melding bij faceboek

Hier heb ik nu ook al zeker 3 weken last van. Zo heel af en toe krijg ik gewoon fb op mijn scherm.
Als je de pagina via een bericht vanuit je postbak wilt lezen, is het: woeps weer weg

Ik woon in Den Helder, lijkt wel alof ik er alleen last van heb, daar ik diverse mensen in mijn omgeving er niet over hoor
Moet ik dan bij Ziggo zijn met dit probleem of kan ik zelf iets doen op mijn laptop

Groet Ria

IPv6

Er zijn VEEL instellingen waarmee je kunt spelen maar ik zal zeker met Ziggo overleggen. Nu kan je wel zeggen dat er veel mensen last van hebben! :evil:

Eventueel als je een Internet Security/Virus Scanner hebt zal jij die als eerst proberen uit te zetten en zien of dat jou iets opleverd. :p

Ik heb hetzelfde probleem (omg. Rotterdam) en ben klant van Tele2, via een ander forum werd ik erop gewezen te controleren of mijn IP adres niet in één of meerdere blacklist stond door op http://network-tools.com/ het vakje "Spam Blacklist Check" aan te vinken en op "GO!" te klikken.

Zo kwam ik er achter dat mijn IP adres is opgenomen in een blacklist van spamhaus.org en dat zij de gehele reeks 87.211.0.0/18 hebben toegevoegd aan hun blacklist. via een ander forum had ik al gelezen dat een zelfde soort fout al eerder het verkeer naar linkedin onmogelijk maakte http://community.virginmedia.com/t5/General-broadband-questions/IP-Address-and-Linkedin/td-p/578077

Vanmorgen contact opgenomen met Tele2, maar zij zeggen niets aan het probleem te kunnen doen. Ben benieuwd of jullie ook op deze blacklist voorkomen en of dit de oorzaak zou kunnen zijn..

@ArjandeJong

Ook ik mijn IP-adres stond op die blacklist van spamhaus.org. Ik ben naar de site gegaan waar blijkt dat je die van de lijst kan laten verwijderen.

Het moet nog verwerkt worden, dat duurt even. Mocht het helpen, dan laat ik 't weten (en ook als het niet werkt...)

@ArjandeJong

Ook ik mijn IP-adres stond op die blacklist van spamhaus.org. Ik ben naar de site gegaan waar blijkt dat je die van de lijst kan laten verwijderen.

Het moet nog verwerkt worden, dat duurt even. Mocht het helpen, dan laat ik 't weten (en ook als het niet werkt...)

Ik hoop dat het je helpt, als ik mijn IP uit de lijst probeer te verwijderen dan krijg ik het volgende;

Failed

The IP address removal process failed for the following reason:

Removal not allowed

For assistance with removing your IP address from the PBL database please take a moment to read the Frequently Asked Questions (PBL FAQs)

Helaas kan ik zelf niet mijn IP verwijderen uit de lijst..

Ik hoop dat het je helpt, als ik mijn IP uit de lijst probeer te verwijderen dan krijg ik het volgende;

Failed

The IP address removal process failed for the following reason:

Removal not allowed

For assistance with removing your IP address from the PBL database please take a moment to read the Frequently Asked Questions (PBL FAQs)

Helaas kan ik zelf niet mijn IP verwijderen uit de lijst..

Da's vreemd, ik weet niet of ik iets 'speciaals' gedaan heb waardoor het wel bij mij lukte. Ik heb gewoon ingevuld wat gevraagd werd. Mocht het helpen kun je eventueel contact met ze opnemen. Wordt vervolgd...

Mijn IP adres staat niet in die lijst.
Dat kan dus niet het probleem zijn.
Ik vind dit wel erg lang duren, ik snap niet dat er niks aan gedaan wordt.
Of misschien wordt dat wel...maar weten wij dat niet omdat we niet op Facebook kunnen komen.

Da's vreemd, ik weet niet of ik iets 'speciaals' gedaan heb waardoor het wel bij mij lukte. Ik heb gewoon ingevuld wat gevraagd werd. Mocht het helpen kun je eventueel contact met ze opnemen. Wordt vervolgd...

Helaas, het werkt bij mij ook nog steeds niet. Grrrr!

Hier ook B&R problemen met Facebook. Op mn werk in Bergschenhoek kan ik er wel gewoon op...

Bij mij werkt facebook ook niet meer voor zeker twee weken, ook in Berkel en Rodenrijs via UPC. Kan het niet te maken hebben met nieuwe updates van Windows die bij iedereen langzaam maar zeker geinstalleerd worden? Heb al diverse media ingelicht maar niemand reageert helaas.

Hier ook B&R en UPC en dezelfde melding als ik naar FB wil. Overigens heb ik nu Hotspot Shield geinstalleerd en dan kan ik wel naar FB. Het lijkt er dus inderdaad op dat het met IP adressen te maken heeft. Ik vind het overigens wel erg slordig van FB dat er niets over gemeld wordt..

Na installatie Hotspot werkt 't bij mij vooralsnog ook.

Update: het heeft ongeveer een uur gewerkt. Nu niet meer.

Laatst bewerkt:
Zojuist met Ziggo gebeld! probleem moet door FB worden opgelost, kreeg de tip dat delta.facebook.com of delta.facebook.nl wel eens kan werken (geen garanties) helaas bij mij werkt het niet! Op mijn werk (5km) verderop zelfde stad doet fb het wel! bijzonder en bijzonder irritant!

Hier ook Hotspot Shield geïnstalleerd en ik ben op Facebook :d
Ik werd er wel na 5 minuten van afgeknikkerd en kreeg toen de melding dat Hotspot een fout had gedetecteerd, ik kon toen op repareren klikken en zit er nu weer op.
Ik hoop dat hij het blijft doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan