Huawei P8 niet herkend door PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandkasteel

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo Helpmij'ers!

Mijn Huawei P8 telefoon wordt niet meer herkend door mijn PC wanneer ik deze met USB verbind.
Voorheen werkte dit nog wel en voor zover ik weet heb ik niks in- of uitgeschakeld.

Is er een optie in de instellingen die ik misschien per ongeluk heb uitgeschakeld? Is het mogelijk dat er na een Huawei software update enkele USB-drivers missen, en zo ja, waar kan ik deze vinden?

Ik heb tot nu toe al verschillende kabeltjes en USB-poorten geprobeerd, zonder resultaat. Telefoon verschillende keren opnieuw opgestart maar ook geen oplossing.
Verder heb ik geprobeerd om via de "verborgen instellingen" de optie HiSuite uit en aan te zetten. Ook dit mocht niet baten.

Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb de adviezen geprobeerd zoals beschreven in dit forum,
maar helaas nog steeds geen resultaat.

Het is een telefoon die geen root access verkregen heeft door een hack toe te passen?

Is het geschikt voor de Windows versie? Werkt het wel op een andere computer? Moet er iets op de computer geïnstalleerd zijn?

Kijk eens op de site van de maker of dit model andere firmware heeft. Eerdere of latere toepassen zou wel eens kunnen helpen, in ieder geval zijn er uitgave opmerkingen. In de instellingen moet te vinden zijn welke Android versie en welke firmware de telefoon gebruikt.

Heeft de computer automatische update van drivers, misschien helpt dan het teruggaan naar een systeem herstelpunt van Windows. Het register wordt dan hersteld en nieuwe updates, installaties van programma's en eventueel nieuwe drivers ongedaan gemaakt. Probeer ook USB poorten aan de achterkant van de computer. Bij Apparaat beheer van Systeem in Windows zie je of het aan drivers voor USB en andere computer componenten mankeert.

Onderzoek eens wat de mogelijkheden zijn om het toestel te resetten, je moet dan niet alle data of apps kwijtraken. Je hebt van "fabrieksinstellingen" tot "helemaal schoon." Aan en uit doen kan een toestel ook resetten.

Probeer eens. Staat het volgende aan:Instellingen > Geavanceerde instellingen > Beveiliging > HiSuite toestaan HDB te gebruiken.

Of zoeken in instellingen naar USB, de enige die getoond wordt is Hisuite toestaan USB te gebruiken.

Misschien airdroid gebruiken. Ik ben wel niet bekend met dit programma en weet ook niet of deze geschikt is voor je toestel. Maar je schijnt geen kabeltjes nodig te hebben. :D

Dit las ik laatst.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid&hl=nl

Laatst bewerkt:
Het is een telefoon die geen root access verkregen heeft door een hack toe te passen?

Is het geschikt voor de Windows versie? Werkt het wel op een andere computer? Moet er iets op de computer geïnstalleerd zijn?

Kijk eens op de site van de maker of dit model andere firmware heeft. Eerdere of latere toepassen zou wel eens kunnen helpen, in ieder geval zijn er uitgave opmerkingen. In de instellingen moet te vinden zijn welke Android versie en welke firmware de telefoon gebruikt.

Heeft de computer automatische update van drivers, misschien helpt dan het teruggaan naar een systeem herstelpunt van Windows. Het register wordt dan hersteld en nieuwe updates, installaties van programma's en eventueel nieuwe drivers ongedaan gemaakt. Probeer ook USB poorten aan de achterkant van de computer. Bij Apparaat beheer van Systeem in Windows zie je of het aan drivers voor USB en andere computer componenten mankeert.
Onderzoek eens wat de mogelijkheden zijn om het toestel te resetten, je moet dan niet alle data of apps kwijtraken. Je hebt van "fabrieksinstellingen" tot "helemaal schoon." Aan en uit doen kan een toestel ook resetten.

Wat bedoel je met Root access verkregen door een hack toe te passen?

Nee, dat zou ik nooit doen.

Een telefoon heeft beperkte toegang tot het systeem en daardoor kan je ook geen ander besturingssysteem installeren dan die de producent heeft voorbereidt voor gebruik met deze telefoon.

Sommige telefoons, niet iedere zonder meer, worden door de gebruikers aangepast om er mee te doen wat die willen. Daardoor zou een deel van de functionaliteit verloren kunnen gaan.

Nee, dat zou ik nooit doen.

Een telefoon heeft beperkte toegang tot het systeem en daardoor kan je ook geen ander besturingssysteem installeren dan die de producent heeft voorbereidt voor gebruik met deze telefoon.

Sommige telefoons, niet iedere zonder meer, worden door de gebruikers aangepast om er mee te doen wat die willen. Daardoor zou een deel van de functionaliteit verloren kunnen gaan.

Nee, hier kan ik dan inderdaad beter niet aan beginnen.
AirDroid helpt me uit de brand qua bestandsoverdracht maar nog steeds wordt mijn toestel niet via USB-connectie herkend.

Van Androidcentral.com forums:

In your dialer, type in *#*#2846579#*#* then select in background>usb hisuite and there you have it...
works like magic...

Het zou verschillende mensen hebben geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan