hub aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

diniwilt

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Hallo ik heb een compaq computer met 2 usb aansluitingen dat vind ik te weinig.Ik heb een hub er tussen gezet en nu werkt mijn printer niet meer een hp 6110 all-in-one wie weet er raad.:confused:

Bij een USB printer, dient de Hub toch wel een extra voeding nodig te hebben.

Heb je een hub die aangesloten is op een voeding ?

ja dat heb ik mijn printer doet het goed tot dat ik de hub er bij zet.onbegrijpelijk

De printer trekt direct stroom weg, echter te weining om alle info te krijgen.

Vandaar dat een hub met voeding nodig is.

Bij een usb-hub hoor je toch ook drivers te hebben??
En is de hub usb1 of 2?

Een Printer trekt geen stroom vanuit de USB-poort. Die heeft een eigen voeding (net als een scanner enz).

USB-hubs hebben alleen een eigen voeding nodig als er apparaten worden gebruikt die hun voeding uit de USB-poort halen (muis, toetsenbord, webcam e.d.)

Toch hoor ik constant problemen bij USB-hubs, met of zonder voeding. Ik adviseer dan ook altijd een extra USB-kaartje in de PC te doen.

En je drivers geinstalleert??
Anders eens alle usb's in configuratie déinstalleren en het eens op nieuw proberen!

Geplaatst door Tarabass
En je drivers geinstalleert??
Anders eens alle usb's in configuratie déinstalleren en het eens op nieuw proberen!

Bij mijn weten heeft een losse usb hub geen drivers nodig. Deze wordt normaal gelijk herkend.

Geplaatst door Tiborv
Een Printer trekt geen stroom vanuit de USB-poort. Die heeft een eigen voeding (net als een scanner enz).
Omdat ik in het verleden hier ook problemen mee heb gehad, heb ik van de Helpdesk van HP deze oplossing tot tevredenheid gekregen.

Dat het kan werken geloof ik ook wel, toch is het niet helemaal volgens de USB standaard. Ik vind die oplossing zelf niet zo, weer zo'n #$@$#@ adapter erbij. Ik ga dan toch voor een aparte kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan