hub of gewoon draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpherman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Graag zou ik een 10 tal laptops aansluiten op één internettoegang........gebruik ik dan beter een "hub" met kabels
of laat ik de laptops het draadloos internet zoeken
kabels zijn wel voor handen, de hub nog niet, is dat duur in aankoop?
met dank
Herman

Ik zou een switch gebruiken. Dat is beter dan een hub.

@ WDHBGS: Hub's worden echt niet meer verkocht. Stenen tijdperk. Bedraad is altijd stabieler, maar draadloos zou in deze tijd prima kunnen. Wel even een wireless router pakken met genoeg draadloze bandbreedte. Daarnaast bepaalt de internet snelheid hoe goed je kunt internetten

Of een gedeelte draadloos en een gedeelte bedraad.

Met alleen een hub of een switch kom je er sowieso niet....

Je hebt in ieder geval een router nodig, al dan niet bedraad of draadloos

Met alleen een switch aansluiten op een modem en met een access point red je het wel, maar dan is het onveilig.

Met alleen een switch aansluiten op een modem en met een access point red je het wel, maar dan is het onveilig.

NIET dus..............

Een switch maakt helemaal geen interne IP adressen!!! En zonder router krijgt maar 1 laptop of pc internet verbinding, meer niet!!

Bijvoorbeeld 5 PC's op een switch, dan hebben ze onderling verbinding.
@mrmusic, als het klopt wat jij zegt, dan moet er altijd een crossover-netwerkkabel gebruikt worden voor switch naar router (maar dat is niet zo).
Een router erachter hoeft niet, het kan ook gewoon met een modem voor gelijk internet (heb ik uitgeprobeerd bij een vriend).

Hoe kom je er allemaal bij, totale onzin:

Een modem geeft aan 1 pc/laptop internet verbinding, een switch daar achter verandert daar helemaal niets aan!!! Dan kun je wel de pc's onderling verbinden, maar geeft nog steeds maar 1x internet, meer niet.

Een router ACHTER de modem moet altijd wanneer je op meerdere pc's internet wilt hebben. Gewoon, met normale UTP kabel aan elkaar verbonden, en niks anders dan dat.

Een switch is een verbeterde versie van de hub.
Een hub doet dit wel (zelf uitgeprobeerd), dus een switch ook.

Maar goed, als je een router gaat gebruiken zou ik kiezen voor de Linksys WRT54GL.
En dan ook nog een gigabit switch erbij, en dan een paar TP-LINK TL-WR740N.

Ook weer zo'n ongegrond advies, die Linksys
Op zich een prima router, maar als TS een snelle internet verbinding heeft, is er een N router nodig, een geen G

Niets zeggende link.....

En nogmaals, met ene switch kun je wel pc's met elkaar verbinden, een netwerk maken dus, maar GEEN internet verbinding maken met alle pc's

Volgens het boek 'Thuisnetwerken in Windows Vista' van Visual Steps wel.
En ik heb het ook zelf uitgeprobeerd.

Voor de allerlaatste keer: kan NIET

Of de gebruikte modem moet een gecombineerde modem/router zijn (daar heb je die router weer.....)

Maar goed, als jij denkt het beter te weten dan ALLE anderen hier, dan moet je dat zelf weten natuurlijk. Maar onzin is het en ik hoop dat TS niet de verkeerde spullen koopt door jouw verhaal. Want dan werkt het dus niet.

Vraag me ook nog af waarom je een G router adviseert met N adapters....

Met een gigabit-switch kan je met 2 N-routers een sneller netwerk met DD-WRT maken met een bridge.

Ten eerste: de Linksys die je adviseert is GEEN N router maar een G router....

Ten tweede: waarom in godsnaam twee routers????

Volgens mij lees jij sprookjesboeken...

Zo'n Linksys WRT54GL is inderdaad G (ik heb hem zelf ook), maar als je er een gigabit switch aan hangt, en dan bedraad de 1e N-router, en daarna draadloos via DD-WRT (en QoS en perfomerance-functies) aan de 2e N-router.
Dan heb je toch een betrouwbaar en snel netwerkje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan