Hub of Switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anemo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Hi all,

Ik heb sinds kort breedband en een paar pc's, wat kan ik het beste gebruiken qua snelheid, een hub of een switch ??

Groetjes,
Martin

Een switch. Die regelt dataverkeer veel beter dan een HUB. Ook colissions (botsingen van datapakketjes doordat netwerkkaartjes tegelijkertijd gaan zenden) komen niet meer voor.

Hallo,

Ik heb nu een hub in combinatie met mijn usb (adsl) modem. Is het mogelijk dat ik dit modem hou en een router installeer op het internet te delen???

Gr. Jeroen

Er zijn routers die op een USB-modem aangesloten kunnen worden. ff zoeken. Maar het kan wel.

Geplaatst door Tiborv
Een switch. Die regelt dataverkeer veel beter dan een HUB. Ook colissions (botsingen van datapakketjes doordat netwerkkaartjes tegelijkertijd gaan zenden) komen niet meer voor.

Tiborv,waarom zou jij hier in dit geval bijv. geen router adviseren?
(Gewoon nieuwschierigheid hoor.....)

Er wordt gevraagd wat beter is, een switch of een HUB, naar een router wordt totaal niet gevraagd. Een router is een totaal ander product dan een HUB of switch, soms zit er wel een Switch in een router ingebouwd.

Wellicht heeft vraagsteller al een andere optie om internet te delen, zoals een getweaked modem of een ADSL-modem (als ADSL wordt gebruikt) dat al geschikt is voor meerdere PC's.

Hi Tiborv,

Het gaat hier inderdaad om internet toegand te delen, was ik vergeten om erbij te vermelden.

groetjes,
Martin

In dat geval heeft LEONEHONDA gelijk. Als je internet wilt gaan delen dan is een router wel makkelijk. Router sluit je aan op de modem (zorg ervoor dat de aansluitingen overeenkomen) . In de routertjes voor thuis zit tegenwoordig een Switch ingebouwd.

Hi Tiborv,

De patchkabel die van het modem naar de Router gaat, moet dat een straight through zijn of een crosslink?

groetjes,
Martin

Dat hangt van het merk router af. Meestal wordt dat kabeltje meegeleverd. Het staat sowieso in de handleiding van de router.

Oké luitje,

Bedankt tot zover, ik denk dat ik dan voor de Router ga, die heeft meestal ook een Switch ingebouwd.

Bedankt, ik laat het wel even weten.

Groetjes,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan