Hub probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
Ik heb adsl via een modemrouter tele2: DAVOLINK model DV 201-amr. Deze staat in de woonkamer en ik heb een kabeltje lopen van daaruit naar een verdieping hoger naar een hub voor meerdere aansluitingen. Vanuit de hub gaat een kabel zelfs nog een etage hoger en de desktop pc die daarop is aangesloten doet het prima. Op de verdieping van de hub hhad ik nog een desktop pc die ook goed op internet kon. Sinds kort heb ik op die verdieping ook een laptop (twee zelfs) , waarvan één laptop aangesloten via een kabel eigenlijk zeer traag werkt op internet. De andere laptop doet het eigenlijk gewoon goed (ook met dezelfde kabel). Als ik de betreffende laptop (compaq presario CQ60)beneden aansluit met een klein kort kabeltje dierect aan de router dan is de snelheid op internet prima.
Ik zou dat nog wel kunnen begrijpen maar de andere laptop (dell inspiron 1600) gaat gewoon goed.
Is hier een oplossing voor? Misschien een betere hub (al zeker een jaar of 5/6 oud)?
Ik wil eigenlijk liever niet wireless.
Graag een reactie.
 
Ik zou een switch aanschaffen ipv een hub. Een switch stuurt het verkeer automatisch naar de juiste locatie/poort, terwijl een hub op alle poorten uitzend. Een verklaring voor de traagheid met de compaq presario CQ60 laptop zou kunnen zijn dat je netwerk-kaart alle verzonden informatie niet zo snel kan verwerken. Dit omdat hij direct aan de router aangesloten wel vlot werkt.
 
Bedankt voor je reactie. Bedoel je dat zo'n switch het probleem zou kunnen oplossen? Of raad jij een switch aan en ook nog een andere netwerkkaart in de Compaq? Of kan dat laatste achterwege blijven als ik een switch heb?
Nog een aanvullende vraag, hiermee te maken, ik heb een printer die ik het liefst op zo'n switch zou willen aansluiten. Kan dat? Want dan hoef ik namelijk niet steeds de pc aan te hebben als ik op een andere pc wil printen.
 
Ik durf niet te zeggen of de aanschaf van een switch je probleem 100% verhelpt. Het zal in ieder geval weer iets sneller gaan. Een andere netwerkkaart in je laptop heeft denk ik niet zo veel zin.

Je tweede vraag: Een printer zou op een switch aangesloten kunnen worden, mits deze printer een ethernet aansluiting heeft. Heeft hij deze niet zou je een printserver kunnen aanschaffen. Of er voor kiezen om de printer te delen van 1 van je pc's.
 
Voor € 17 een 8-poorts switch gekocht en het probleem van de trage laptop is echt over!
De printer blijkt niet echt verstandig via een printerservertje tussen printer en switch, volgens de winkel waar ik advies heb gevraagd. Zij gaven aan dat scannen vaak mislukt en dat printen ook niet even geweldig gaat. Via een pc blijkt toch beter. Dus sluit ik de printer maar weer aan op de vaste pc die ik nog heb.
Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan