hub van Medion E89030 - geen Internet. Hulp nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

liefscleo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Berichten
3
Ik heb de Medium Draadloze Design hub van Medion E89030. De installatie op mijn eigen laptop gaat goed. Maar dan kan ik geen verbinding met internet maken.
We hebben het geprobeerd te doen, zoals in de gebruiksaanwijzing beschreven staat, maar dit werkt niet.
Ten eerste kunnen we al niet op het ip adres: 192.168.2.1 komen.
Kunt u mij aub helpen? ik weet echt niet hoe ik nu internet op mijn usb hub moet installeren.
Bij voorbaat heel erg bedankt!
 
Als je hem via 192.168.2.1 wilt benaderen moet je hem met een netwerkkabel op je pc aansluiten. Heb je draadloze verbinding met dan ding, dan zal dat ook wel lukken. Dan komt nog een lastig klusje, als je er niet zoveel vanaf weet. Waar jij dit apparaat aaneghangen hebt, is dat een router die DHCP uitdeelt? Want als dat zo is, dan moet je dit apparaat geen DHCP uit laten delen. Laat dat eerste maar eens weten.

Vanaf Bladzijde 14 geeft al wat uitleg: http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda86097uk.pdf

Vanaf bladzijde 17 hebben ze het er over als je de medion in een bestaand netwerk wil opnemen, dus in geval je al een router hebt die DHCP uitdeelt.
 
Laatst bewerkt:
Als je hem via 192.168.2.1 wilt benaderen moet je hem met een netwerkkabel op je pc aansluiten. Heb je draadloze verbinding met dan ding, dan zal dat ook wel lukken. Dan komt nog een lastig klusje, als je er niet zoveel vanaf weet. Waar jij dit apparaat aaneghangen hebt, is dat een router die DHCP uitdeelt? Want als dat zo is, dan moet je dit apparaat geen DHCP uit laten delen. Laat dat eerste maar eens weten.

Vanaf Bladzijde 14 geeft al wat uitleg: http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda86097uk.pdf

Vanaf bladzijde 17 hebben ze het er over als je de medion in een bestaand netwerk wil opnemen, dus in geval je al een router hebt die DHCP uitdeelt.


Haha, weet er inderdaad niet zo heel veel van af.
ik heb hem op mijn laptop, die boven staat (dus via draadloos verbinding)
geen idee of dit DHCP is.$ waar kan ik dit vinden?
 
Ik heb de handleiding nog eens even wat grondiger bekeken. Echt een hele slechte, warrige handleiding zeg.

Als je rechtsonder op je taakbalk klikt op het wireless icoontje zoals op bladzijde 14 en 15 aangegeven wordt, heb je dan contact met de medion? Of zie je de medion in ieder geval wel in die lijst? Dubble klik even op de "W-lan usb hub" dan gaat je laptop vanzelf verbinden. Op dat moment zul je wel op 192.168.2.1 komen. Anders gewoon echt even een netwerkkabel in je laptop stoppen en de andere kant van de kabel in de medion.

De medion zal dan waarschijnlijk een ip adres uitdelen aan jouw pc en kun je in ieder geval op 192.168.2.1 komen.

Probeer maar eens en dan hoor ik zo wel weer wat van je
 
Gelukkig! Voel ik me in ieder geval minder dom! ik zal morgen dat gene met de netwerkkabel proberen. Want ben er nu een beetje soepig van.:(.
Laat het u weten als het gelukt is!
 
heb hetzelfde gehad dit weekend. Wanneer de Hub aanstaat geen netwerk meer en de melding op de pc "onbekend netwerk" verder als het interne netwerk kwam ik niet meer.

Van de week eens kijken hoe ik dit wireless uit kan schakelen en verder via de netwerk bedrading de hub kan instellen.

wordt vervolgd
 
Ik heb zelf deze USB hub gister aangesloten. Inderdaad een warrig ding, zonder m'n achtergrondkennis vanuit m'n werk en opleiding had ik het ook niet zomaar voor elkaar. Hier een stappenplan voor mensen die al een draadloze router voor hun netwerk hebben (reset het apparaat voor de zekerheid even naar fabrieksinstellingen (terwijl apparaat aanstaat reset knopje met een pen 5 seconden ingedrukt houden tot alleen powerlampje brandt, lukt dit niet meteen vanuit een andere hoek proberen, knopje werkte bij mij niet helemaal tof)) (hou ook even je netwerksleutel paraat):

Stap 1: Sluit je laptop / PC / Mac / wat voor computersysteem dan ook via netwerkkabel direct aan je Medion Hub aan. Je systeem probeert nu een IP adres te krijgen. Wanneer dit gelukt is, ga door naar stap 2
Stap 2: In je internet browser (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Opera, whatever) vul als adres in http://192.168.2.1. Mogelijk moet je, om dit te laten werken eventuele actieve draadloze verbindingen op je systeem uitschakelen, zodat alleen de verbinding met de hub bestaat.
Stap 3: In de navigatiebalk links in het venster, klik onder Wireless op "Operation Mode".
Stap 4: Je hebt nu een venster met een uitschuifvak, deze staat nu op "Access Point". Zet deze op "Station" en druk op "Apply". Hij geeft aan te rebooten.
Stap 5: Wanneer het systeem gereboot is, klik je onder Wireless op "Basic"
Stap 6: Als je je netwerk hebt ingesteld op een MAC-filter, ga naar stap 7, ga anders naar stap 8
Stap 7: Schakel tijdelijk je MAC-filter uit (aangezien je op dit moment geen verbinding hebt, doe dit voor het gemak even vanaf een ander systeem, heb je geen ander systeem, plug dan even je netwerkkabel uit,activeer je draadloze verbinding, schakel je MAC-filter uit, zet je draadloze verbinding weer uit, plug de kabel opnieuw in en ga weer naar 192.168.2.1)
Stap 8: In het menu "Basic" klik op "Scan Wireless Network". Er opent een nieuw venstertje waarin aangegeven wordt dat hij aan het zoek is, waarna een lijst met gevonden netwerken wordt weergegeven.
Stap 9: Selecteer het keuzerondje voor jouw draadloze netwerk en klik op "Join". Als je een beveiligd netwerk hebt (zou ik wel doen, grapjassen als ik gaan er namelijk anders een sleutel op zetten en dan kom jij er niet meer op) krijg je nu een invoerveld met de vraag om de netwerksleutel. Voer deze in.
Stap 10: In je basic menu staan nu de gegevens van je draadloze netwerk. Druk nog niet op "Apply", maar controleer je instellingen.
Stap 11: In dit menu staat een apart blok met "Wireless IP Settings". Je kunt deze op "DHCP Automatically set" zetten. Persoonlijk heb ik hem statisch ingesteld op 192.168.1.10. Als je een statisch IP-adres wil gebruiken, zorg ervoor dat deze in de range is van jouw netwerk (dit betekent dat de eerste drie getallen gelijk moeten zijn, alleen het laatste mag verschillen, is jouw IP-adres dus 192.168.1.103, dan moet je 192.168.1.X hebben) en dat het betreffende adres niet al voorkomt. Ben je hier niet zeker van, gebruik dat de DHCP Automatically set.
Stap 12: Druk nu op "Apply". Het apparaat reboot weer.
Stap 13: Als het goed is moet je nu met het meegeleverde programma het apparaat kunnen vinden via je normale draadloze verbinding. Mocht je normaal gesproken van een MAC-filter gebruik maken, ga dan verder met Stap 14. Zo niet, dan ben je nu klaar, trek dan rustig de netwerkkabel weer tussen de Medion en je systeem uit en maak weer verbinding met je normale netwerk.
Stap 14: Het MAC-adres dat op de sticker op de Hub stond klopte bij mij niet en ik heb gehoord dat dit vaker voorkomt. Ik lever hier de stappen voor een Linksys draadloze router, andere routers zouden soortgelijke mogelijkheden moeten hebben. Ga naar "WLAN" > "MAC-filter WLAN". Selecteer "inschakelen", selecteer "Alleen toestaan" en klik op "MAC-filter bewerken".
Stap 15: In het venster dat opent klik op "Overzicht MAC-adressen WLAN-clients". Er opent een nieuw venster
Stap 16: In het nieuwe venster staan onder "Actieve PC" alle systemen die op dit moment verbinding hebben met het netwerk. Onder actieve PC's staat waarschijnlijk een apparaat waarachter een niet-aangevinkt selectievakje staat (de rest zou aan moeten staan als je MAC-filtering oorspronkelijk aan had). Vink dit lege vakje aan en klik op "Filter bijwerken".
Stap 17: Klik in het venster "Filterlijst MAC-adressen" op "Instellingen opslaan".
Stap 18: Nadat ook dit venster gesloten is selecteer je weer "Instellingen opslaan". Je router zou nu moeten rebooten. Hierna zou je netwerk als vanouds moeten werken met de toevoeging van een Medion USB hub.
 
Een duidelijke uitleg..

Vanavond dit eens uitprinten en dan het stappenplan volgen. Hopelijk krijg ik dan niet meer de melding "onbekend netwerk" en werkt alles zoals het zou moeten.

je hoort van me of het werkt.

gr. Koos
 
Koos, is het jouw met mijn uitleg gelukt? Heb er op zich wel vertrouwen in, maar dan weten mensen ook gelijk of ze dit stappenplan zelf ook maar moeten volgen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan