hub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan op http://www.computerwoorden.nl een (redelijk technische) beschrijving van beide vinden. maar het komt er op neer dat een router een verbinding maakt tussen netwerken en een hub alleen tussen computers op hetzelfde netwerk. Een variant op de hub is nog de switch, dit werkt met een iets andere technologie en heeft een betere preformance dan de hub.

In veel routers zit een switch ingebouwd.

Een hub is een eigenlijke splitter die sluit je aan op een computer of een router.
En op een router sluit je je modem aan en alle computers. En dan hoeft alleen maar je router aan te staan voor het delen van het internet.
En bij een hub is de server je computer als je modem op je computer hebt en dan de hub op de computer.

Router:

Modem>router>computers

Hub:

Modem>computer>hub>computers

Het antwoord is mij dacht ik duidelijk, maar als ik dan bij windows XP netwerk instellen kijk staat er toch duidelijk bij het plaatje: modem en dan hub en daarna verschillende computers aansluiten, ben ik nou G...... of is dit weer anders?

Jan

Dat kan mits je van je provider 2 of meerdere ipadressen krijgt

maar met een router hoef je geen twee ip adressen?

Met een router heb je genoeg aan 1 ipadres van je provider. De router zorgt er dan voor dat de rest van het netwerk ook op internet kan

onafhankelijk van elkaar toch heb ik mij laten vertellen.?

Nou ,,ik heb een aantal van die hub nu liggen, maar met de router moeten er toch 2 pc aan elkaar te koppelen zij, we gaan vanavond maar weer eens een poging wagen.

Sitecom een beetje redelijk merk of kwats. ?

oooh, een ander vraagje als je zo,n router er tussen zet moet je dan eerst alles van wanadoo verwijderen of hoeft dat niet?

Jan

Sitecom lijkt me wel een goed merk.

Voordat je alles van wannadoo op je pc verwijderd lijkt het me beter om eerst de router te configureren en het dan eerst met die andere pc te proberen of alles werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan