Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik heb het dus even opgezocht, en ik dacht dat het iets was van:
De GIF compressie past de kwaliteit van de foto aan. De Huffman-codering verandert alleen de code Ik weet niet of dit goed is maarja
Een compressie-algoritme, zoals bv. Huffman of LZW, encodeerd data zo dat het kleiner wordt (of dat is in ieder geval de bedoeling). Dit kan dus van alles zijn, plaatje, textbestand, etcetera.
GIF-bestanden zijn dus plaatjes. Als je iets als gif opslaat zal het programma waarmee je dat doet (paint of photoshop bijvoorbeeld) het plaatje zo opslaan, dat het in het gif-formaat is. Dit is dus geen compressie, maar gewoon de afspraak over gif-bestanden. Een soort indeling van het bestand, zodat alle foto-bewerk programma's met GIF-ondersteuning het kunnen openen.
Overgens gebruikt GIF wel het LZW-algoritme. Zie wiki:
GIF images are compressed using the Lempel-Ziv-Welch (LZW) lossless data compression technique to reduce the file size without degrading the visual quality.