Hugo wil niet starten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Heb nu twee CD-roms van het kinderspel Hugo.
Beide geven zelfde probleem:
Na opstarten een zwart scherm maar er gebeurt niks... of tenminste bijna niks.
Heel af en toe wil 1 van de 2 met een tig keer alt-tabben wel eens doorstarten maar meestal blijft het dood met de CPU wel op 100%.

Met de specs van de PC is niks mis:
AMD Athlon XP 3000+, Nvidea Geforce 4 met 32MB, DirectX 9b.
De laatste zou de boosdoener kunnen zijn: in de handleiding wordt bij eventuele problemen verwezen naar de DirectX hoek van Microsoft.
Daar vind ik van alles over het "minimaal" opstarten van de PC zodat er weinig achtergrondprocessen draaien maar dat vind ik nogal lastig.
Als ik voor het af en toe spelen van een spel eerst alle services moet uitkleden om ze na het spelen weer te moeten starten (o.a. virusscan) dan zal het niet vaak gespeeld worden...

Weet iemand een eenvoudiger oplossing?

Geplaatst door H@NsiePanzzzer

Weet je dit wel zeker?:8-0:

Op zo'n PC lijkt me dat er al gauw 128 MB zit?

Misschien is het een Geforce 4MX.

En over het spel, een zwart scherm? Dood? Klinkt als een vrij oud DOS spel, want dat heb ik ook met DOS spellen. En dat gewouwel over DirectX dit en opstarten op minimale modus is naar mijn mening complete onzin.

Wie is de maker van het spel? Misschien kan ik wat vinden op het internet...

Geplaatst door Systemizer X100

Misschien is het een Geforce 4MX.

Yep!

Maar het is geen "oud Dos-spel".
De systeemeisen zijn niet eens zo kinderachtig;
Pentium 133 minimaal, Win 95 t/m XP maar wat het voornaamst is: geluidskaart en videokaart compatibel met DirectX.
Firma is ITE Media, www.ite.dk
Ik heb daar al gezocht maar kan niet direct iets nuttigs vinden...
Ik heb dus 2 spellen:
Hugo - Helden van de savanne
Hugo - Smakkaball

Ik denk echt dat 't iets met DirectX te maken heeft maar snap niet dat ik zoveel moet inactiveren...

--------------------------------------------------------------
Problems & Solutions

Where do I find the Hotfix KB824141 patch?
Microsoft has released the Hotfix KB824141 which can cause that the graphic in the games is more or less transparent. Below is a link to a gamepatch which fixes this problems.

Download here

Problems & Solutions

Can my game run with the Hotfix KB824141 installed?
Some Hugo game have problems when they run on a computer with the Microsoft Hotfix KB824141 installed.
They game seemes transparent and you can see and move the windows mousepointer.
--------------------------------------------------------------------

Ik vond deze 2 Q&A in de Support sectie. ik vind ze elkaar tegenspreken.... Jij niet?

Even een beetje voortgang in de zoekactie; ik heb ze niet voor niks voor m'n kinderen gekocht!
Wat blijkt?
Op de oude Pentium 1, 120 Mhz, Win98...
... draait het spel wel!
Net onder de minimumeisen maar toch...
Volgens de makers van de spellen moet het onder WinXP gewoon draaien.
Maar ik denk toch dat er wat mis is met de combinatie WinXP en DirectX-spellen op een of andere manier!

Graag hoor ik van iemand of daar iets aan te doen is!

Tsja, van Windows XP hoor je veel van dat soort dingen... Soms is het niet meer op te lossen. Maar kunnen de kids het nu wel spelen dan?

Geplaatst door Systemizer X100
Maar kunnen de kids het nu wel spelen dan?
Ja maar op een oude PC.
Ze spelen ook op de nieuwe en moeten nu dus soms switchen van oud naar nieuw.
Kan wel dus maar is niet handig!

Volgens mij moet het gewoon kunnen op de nieuwe en ik hoor graag van mensen die daar ervaring mee hebben of ze het hebben opgelost!

Welnu, het probleem is half opgelost...
Ik heb een betere PC voor de kinderen gevonden (Celeron 1 Ghz) en 1 van de 2 Hugo-spellen draait nu perfect!
De 2e geeft echter een rare fout die ook terug te vinden is op de ITE-site:
Er wordt aangegeven dat de CD-rom niet origineel is en er wordt om een KEY gevraagd die ik niet heb...
Volgens ITE moet ik een bestandje opsturen waarna ze elk individueel probleem oplossen...
Dit bestandje kan ik echter nergens vinden...
Het gaat hier om het spel Smakkaball.

Zal er eerdaags wel eens een mail naar ITE aan wagen... Rare spellen van ITE...:mad:

Hmm, maar je hebt ze toch echt gekocht.... Ik zou bijna een crack aanraden, maar stuur toch maar eerst een mailtje naar ITE.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan