FataMorgana
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jan 2004
Heb nu twee CD-roms van het kinderspel Hugo.
Beide geven zelfde probleem:
Na opstarten een zwart scherm maar er gebeurt niks... of tenminste bijna niks.
Heel af en toe wil 1 van de 2 met een tig keer alt-tabben wel eens doorstarten maar meestal blijft het dood met de CPU wel op 100%.
Met de specs van de PC is niks mis:
AMD Athlon XP 3000+, Nvidea Geforce 4 met 32MB, DirectX 9b.
De laatste zou de boosdoener kunnen zijn: in de handleiding wordt bij eventuele problemen verwezen naar de DirectX hoek van Microsoft.
Daar vind ik van alles over het "minimaal" opstarten van de PC zodat er weinig achtergrondprocessen draaien maar dat vind ik nogal lastig.
Als ik voor het af en toe spelen van een spel eerst alle services moet uitkleden om ze na het spelen weer te moeten starten (o.a. virusscan) dan zal het niet vaak gespeeld worden...
Weet iemand een eenvoudiger oplossing?
Beide geven zelfde probleem:
Na opstarten een zwart scherm maar er gebeurt niks... of tenminste bijna niks.
Heel af en toe wil 1 van de 2 met een tig keer alt-tabben wel eens doorstarten maar meestal blijft het dood met de CPU wel op 100%.
Met de specs van de PC is niks mis:
AMD Athlon XP 3000+, Nvidea Geforce 4 met 32MB, DirectX 9b.
De laatste zou de boosdoener kunnen zijn: in de handleiding wordt bij eventuele problemen verwezen naar de DirectX hoek van Microsoft.
Daar vind ik van alles over het "minimaal" opstarten van de PC zodat er weinig achtergrondprocessen draaien maar dat vind ik nogal lastig.
Als ik voor het af en toe spelen van een spel eerst alle services moet uitkleden om ze na het spelen weer te moeten starten (o.a. virusscan) dan zal het niet vaak gespeeld worden...
Weet iemand een eenvoudiger oplossing?