Huh, heb al heel lang internet premium van kpn..., maar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Kreeg vandaag een bericht van KPN of ik maar niet liever over wilde stappen naar internet extra omdat premium, na de downloadsnelheid te hebben verhoogd (naar het schijnt ergens in april), op mijn adres niet gerealiseerd kon worden.
Zou me per maand 15 euro schelen.
In eerste instantie klinkt dat wel lekker, maar dan ga je toch even nadenken.

Eerst maar even een speed check doen, en daar kwam tot mijn grote schrik uit dat ik maar een downloadsnelheid heb van plusminus 10MB/s. (dubbelgecheckt op meerder sites)
Waar heb ik al die tijd dan 50 euro per maand voor betaald?
KPN gebeld en de man die ik als laatste aan de lijn kreeg kon voor mij regelen dat ik zelfs de eerste 6 maanden dan niet 35 euro hoefde te betalen voor mijn Internet extra, maar 25 euro.

Toch later nog even een postcode-check gedaan of internet premium uberhaupt wel op mijn adres leverbaar was.
Maar nee...............Premium is op dit adres niet leverbaar....w-a-a-a-t?

Nou vraag ik je...., dat hadden ze me toch wel iets eerder mogen vertellen.
Ik denk nu dus dat ik jaren betaald heb voor iets wat er nog helemaal niet was op mijn adres.

Ik zat vanaf 2001 bij planet internet met een adsl comfort, wat ik bij overname door KPN verandert heb in internet premium.
Naar ik dacht met een behoorlijke downloadsnelheid.
Nou heb ik nooit iets te klagen gehad over de snelheid, maar als ik het goed begrijp had ik, voor dat wat ik betaald heb, veel en veel grotere snelheden kunnen realiseren.

Ik wil nu mijn gegevens goed in orde hebben om te kunnen klagen, maar ik weet niet meer wanneer KPN zijn snelheden heeft verhoogd en hoe snel premium was toen KPN begon.

Kan iemand mij een geschiedenis les geven?
Of anders een adres geven waar ik het zelf kan uitzoeken?

Als het goed is kreeg je elke maand een rekening waar op staat dat je premium hebt. Als je deze kunt laten zien heb je bewijs dat je premium had. Als je dan nog even op internet opzoekt wanneer de snelheden verhoogd zijn heb je bewijs dat ze je niet goed geinformeerd hebben en dan weet je hoelang dat je teveel betaalt hebt.

mvg
Corstian

Tja, die kreeg en krijg ik altijd wel maar alleen in mijn kpn mailbox, die berichten worden na verloop van tijd verwijderd
gebruik al jaren geen outlook meer, dus kan ik ze ook niet bewaren.
Maar de brief van KPN zegt toch al genoeg? De bij premium gehaalde snelheden zijn op mijn adres niet mogelijk, dus raden ze me aan om over te stappen naar en goedkoper abonnement.
Ik heb de laatste jaren geen overstap gemaakt naar een ander abonnement, de snelheden moeten voor de verhoging op 20 MB/s hebben gelegen en ook dat haalt mijn verbinding niet.

Heb maar een brief geschreven met m'n vraag/klacht.
Hoe de vork in de steel zit en hoelang ze eigenlijk al wisten dat ik betaalde voor iets wat ik helemaal niet kon krijgen en heb en passant ook even gevraagd of ze ook van plan zijn om mij het te veel betaalde geld terug te storten, want ik voel me op z'n zachtst gezegd lichtelijk genaaid.

Hey Bijl0589,

ik ontdekte bij toeval in juni dat ik de snelheid waarvoor ik betaalde niet kon halen. Je betaalt voor 40 mb en krijgt er 6!
Mijn oplossing: overgestapt naar Ziggo, hier haal ik de 85 mb voor hetzelfde geld!
Nog wel wat geld terug gekregen maar het blijft een nare ervaring als ze je laten betalen voor zaken die ze niet eens kunnen leveren.
Ik zat al sinds 1999 bij wxs later planet later kpn en ben toch maar overgestapt. Heb nog wel een e-mail only abonnement bij de KPN. Voor 3 euro in de maand kon ik in ieder geval mijn e-mail adressen behouden

Ron

Probleem is:
Het email adres kan me gestolen worden, dat gebruik ik toch al bijna nooit, maar toch wil ik graag bij KPN blijven, vraag me niet waarom, maar ik denk dat ik gewoon niet graag verander wat vertrouwd is. En ik heb qua verbinding nooit last (wegvallen van de verbinding en zo)
Geeft ook zo'n gedoe (experia box inleveren, opzeggen, overschakelen), en Ziggo vind ik ook niks eigenlijk.

Ook raar, heb nog nooit het gevoel gehad dat mijn verbinding zo traag was. Hoe snel moet 40MB dan wel niet zijn??

Denk je dat de snelheden vroeger wel door Planet werden gerealiseerd?
Deze downloadcheck was de eerste die ik uitvoerde, jammer, had ik dus veel eerder moeten weten/doen.

Ik herken het gevoel, maar als een liefje je bedondert dan is het wat mij betreft wegwezen. Met Ziggo weleens een probleem maar nog niet superstorend. Voor het allerdaagse internetten is 6-10 mb niet verkeerd. Op het moment dat je films en zo gaat downloaden dan is het verschil geweldig. Ook het uploaden van mijn foto's neemt nog maar een fractie van vroeger.

Opzeggen doe Ziggo voor je dus da's makkelijk. En er heeft nog niemand naar die experia box gevraagd. Staat nu ongebruikt stoffig te worden.

ADSL over koper heeft technische beperkingen en dus kunnen de beloofde snelheden, zeker de hoge, alleen gerealiseerd worden als je heel dicht bij de centrale zit.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan