HuH

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lil_Sam

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Het is eigenlijk een raare vraag maar ik stel hem toch. Hoe moet je eigenlijk partioneren en waarom doe je dat. Ik zou het graag willen weten. het lijk mij zeer interessant. En please In gewoon Nederlands.

XXXXXjes Lil_Sam:rolleyes:

Ik heb alleen een duidelijk antwoord op het waarom:

Omdat je zo 1 harde schijf in verschillende "secties" kunt delen.

oke

Ja oke maar hoe doe je dat dan. En wat is het nut ervan.

beetje domme vraag maar kan niet anders.;)

[@ Leoneke: Leuke Avatar :confused: ]

Ja ik had al wat op google zitten zoeken, maar het meeste kwam op Linux uit.

Zelf vind ik het indelen van een grote harde schijf in partities makkelijk om alles overzichtelijk te houden.

BV Mijn E schijf is voor MP3, F voor Nederlandse Programma's, G voor gescande plaatjes en plaatjes van mijn telefoon, H voor Download, J voor spelletjes enz.

Anders kun je later nooit meer iets terugvinden.

Hoe je het kunt doen is met Partition Magic. Dit is GEEN gratis programma helaas. Dit programma gebruik je als je al je data wilt behouden.

Begin je met een schone lei, dan kun je direct al met bv FDISK partities maken. Met FDISK kun je namelijk niet je data behouden.

Afhankelijk wat je het meest gebruikt deel je de grootte van de schijf in. BV voor films een groot gedeelte, voor plaatjes een klein gedeelte.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
BV Mijn E schijf is voor MP3, F voor Nederlandse Programma's, G voor gescande plaatjes en plaatjes van mijn telefoon, H voor Download, J voor spelletjes enz.

Anders kun je later nooit meer iets terugvinden.
Daar gebruik ik mappen voor. Ook handig om dingen terug te vinden. ;) :D

Guus.

Dat kan inderdaad ook. Maar ook mijn schijven (partities) zijn weer keurig onderverdeeld in mappen en submappen :D

Was ik overal maar zo geordend in :o:D

Geplaatst door Tanja1968
Dat kan inderdaad ook. Maar ook mijn schijven (partities) zijn weer keurig onderverdeeld in mappen en submappen :D
Er is ook nog een andere reden dat ik maar één partitie gebruik hoor. Het lijkt me nl. wat overdreven om een 6 GB schijf, waarvan 2,8 GB in gebruik is in meerdere partities te gaan verdelen. :D

Guus.

Dan is het niet echt nodig nee. Ik heb vooral meerdere partities voor als ik een image terug zet. Dan blijven de downloads en mp3 e.d. nog intact. Alleen programma's moet ik soms opnieuw installeren.

het doel van het partitioneren is
eigenlijk iets voor als je geen 2e hardeschijf hebt en/of geen brander

dan kun je alle data en andere dingen toch nog bewaren zonder dat je iets moet missen of
helemaal overnieuw kan maken
maar dit word ook allemaal uitgelegd op
de site dat leoneke gegeven heeft
:D

Nou dank je wel. Nou heb ik het door. Maar nog een vraagje. Kan ik het partioneren opstarten met opdracht prompt of moet ik er eeen andere programma voor downloaden.

Als jij het niet erg vind om alles op je pc kwijt te zijn, dan kan het vanuit de opdrachtpromt (in DOS, niet die in windows).

Dat het het programma FDISK die te vinden is (meestal) op een opstartdiskette.

Overige

Ik Dank je voor het uitleg. Ik heb het einelijk door. Maar ik had nog een paar andere vragen geplaatst maar ik kan ze niet meer vinden en dus ook niet kijken of er op gereageerd is. Kunnen julllie het mijn aub vertellen.

XXXXXjes LIL_Sam:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan