Huidig record van access formulier exporteren naar map in PDF

Aroff

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2024
Goedemorgen,

Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb verschillende opties geprobeerd.
Save as, runcommand.

Ik kom er niet meer uit.

Dank jullie wel

Gebruik je Microsoft Access en welke versie?

Access 2007 -- 2016
wil je nog meer info?

Ik heb een formulier gemaakt met daarin verschillende ja/nee velden en een brongegevens bestand met persoonsgevens. Nu wil ik het huidige record opslaan als een pdf bestand op een vaste locatie. Ik hoop dat ik duidelijk ben. anders doe ik het nog een keer

Is day bijgevoegde betaalverzoek van jou? Kan ik het vertrouwen

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet nodig :)
Maar vertel eerst eens wat je aan het doen bent.

Betaalverzoek? Nee, daar doe ik niet aan :). Ik vermoed dat HelpMij je 'lastig valt' met het verzoek om en financiële bijdrage. HelpMij draait nu eenmaal op vrijwilligers, en de inkomsten uit advertenties en de kleine groep mensen die lid zijn.

Wat je vraag betreft: die sluit vermoedelijk aan op je andere vraag? En nog een opmerking: deze vraag komt nogal vaak voor in dit forum, dus de antwoorden ook. Bijvoorbeeld hier. In combinatie met je andere vraag, moet je daar wel uit kunnen komen :).

Op het linkje klikken in #8 :). Zoeken gaat verder via de knop Zoeken in de blauwe titelbalk. Zet het Zoekbereik niet op "Overal", maar op "Dit forum" anders krijg je veel te veel onbruikbare antwoorden.

Ik heb idd iets gevonden denk ik.

Code:
Private Sub Form_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
        Dim FileName As String
        Dim FilePath As String

'FileName = Me.ClaimNummer & Me.City
        FilePath = "C:\Users\Frans\Documenten\pdf opslaan" & FileName & ".PDF"
        DoCmd.OutputTo acOutputForm, "FrmPolitie", acFormatPDF, FilePath
        MsgBox "Done", vbInformation, "Save Confirm"
End Sub

Echter, ik heb geen idee waarmee ik me.claimnummer & me.City mee moet ruilen.
ik heb het even uitgezet.
En hij doet het ook bijna.
Echter vlak voor dat ik het bestand ee tijdens uitvoeringn naam moet geven, krijg ik de volgende melding.

"Fout 2585" tijdens uitvoering

U kunt deze actie niet uitvoeren terwijl een formulier of rapportgebeurtenis wordt verwerkt.

ik heb echter niets geopend.

dank je wel

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ben je aan het doen? Dit is niet de code uit mijn linkje in #8. Bovendien ben je nu een Formulier aan het exporteren. Nooit doen, altijd een rapport gebruiken voor exports. En MouseDown op een willekeurige plek op het formulier? De kans dat je deze code van mij hebt is 0,0% :D. Altijd een knop o.i.d. (een keuzelijst bijvoorbeeld)

Je schreef dat in #10. Maar je hebt gelijk: bij mij ziet een 8 er hetzelfde uit als een 5. Ik bedoelde dus #5 :). Overigens heb ik dan wel voorspellende gaven, maar ik wist niet toen ik #7 schreef of jij in #8 een linkje zou plaatsen :).

Goedemiddag,

Hert lukt mij nog steeds niet. Ik gebruik van jouw voorbeeld dit stukje.

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "rptContacts", acFormatPDF, _
"C:\Stuff\Facturen\" & rs!ContactID & " - " & rs!LastName & ".pdf"

Ik krijg dan vlak voor het opslaan de volgende melding:

"Fout 2585" tijdens uitvoering

U kunt deze actie niet uitvoeren terwijl een formulier of rapportgebeurtenis wordt verwerkt.

ik heb echter niets geopend.

Ik snap het niet

Terug
Bovenaan Onderaan