Finally: de toepassing
Hoi Harry, bedankt. Ik heb deze toegpast op enkele sheets die ik nodig had. Nu bots ik op een laatste probleem en dat is als je de code toepast op een sheet met userform doet hij het niet meer. ik heb een excel met userform. Als je de excel opent zie je 2 knoppen staan. "Invoeren" en "opzoeken". Als je op "opzoeken" klikt verschijnt de userform. Hierin staan verschillende textboxen die de gegevens weergeven van een andere sheet die de naam draagt: "klanten". In de userform staat ook 1 combobox. Het is de bedoeling dat als men uit de combobox iets selecteert deze gegevens auto in de textboxen wordt geplaatst. Dit lukt mits je, nadat je uit de comboboxlijst hebt geselecteerd, op de knop "opzoeken" klikt onderaan de userform.
Vraag 1:
kan dit zonder dat je op de knop "opzoeken" klikt, dus als je iets selecteerd direct de gegevens uit de sheet "klanten" wordt weergegeven. ?
Om terug te komen op de code van "celwaarde verplaatsen" . Ik wil deze toepassen op de kalenders die in de userform staan. Dus als ik op de knop "kalender" klik, verschijnt er een kalender. Als ik hierop een datum selecteer verschijnt in de textbox ernaast de geselecteerde datum. Dit gebeurd ook als ik op de 2de kalender knop druk. Tot hier toe is het ok.
Maar als ik dan op de knop "opslaan" ,die onderaan de userform bevindt, klik worden de datums weggeschreven in bepaalde cellen op de sheet "klanten". Met de code die Harry gaf (huidige celwaarde verplaatsen (kolomen)) zou dan de huidige waarde waar van de cel waar datum 1 komt en de waarde van de cel van datum 2 een cel opschuiven. Dit lukt me niet tenzij ik manueel op de sheet "klanten" een datum zelf ingeef.
In dit geval wordt de datum bij de 1ste kalender weggeschreven in kolom C en bij de 2de kalender in een cel uit kolom F. Normaal zou toch de huidge waarde een cel moeten opschuiven, niet?
Ik heb de code al op verschillende manieren proberen in te werken met de userform maar zonder resultaat. Ik kan blijkbaar op dit forum mijn excel niet plaatsen omdat deze te groot is (4mb) ik heb deze kunnen vereenvoudige naar 400kb maar is nog te groot, blijkbaar mag je maar max 100kb uploaden.
Vraag 2 Kan jij Harry of iemand eens kijken waar en hoe ik de code moet plaatsen? Ik heb er wat afbeeldingen van gemaakt: zie bijlage.
mvg
G.