• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

huidige celwaarde verplaatsen na wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harry,
Ik heb deze code van JPKpietserse uitgeprobeerd (in de veronderstelling ik deze samen met jou code moet gebruiken) en heb deze onder vanalles gezet (o.a. Userform):( maar werkt niet :(

doe ik iets mis?

grts

G

Die code van mij met target kun je weg doen.
Zet de code van @JKP in Userform 2, en speel eens wat met de getallen (14 to 11) in de code.
Code:
Private Sub TextBox11_Change()
Application.EnableEvents = False
 For i = 14 To 11 Step -1
  Controls("textbox" & i + 1) = Controls("textbox" & i)
 Next i
 Application.EnableEvents = True
End Sub

verplaatsing "toepassing"

Hallo Harry & Forumslezers,

Ik heb mijn sheet inorde kunnen brengen. De code die je hierboven geeft is me gelukt bij een andere sheet van mij maar als ik deze wil toepassen in een userform die met modules werkt krijg ik een fout melding. Kan jij Harry of iemand er eens naar kijken onder userform: "itembewerken". Hieronder heb ik de code geplaatst mits de aanpassing aan de sheet, de 2 excel bestanden kan je vinden op:
Bestand waarin de code wil toepassen:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4BZG7ZSCSO6F.xlsm

-> bij het openen, klik op de knop in het menu: "filters wijzigen"
-> toepassing-> wanneer je op kalender klikt, komt deze in de textbox "nr05) ....enz.

Bestand waarin de code reeds is toegepast (voorgaande sheet) en werkt:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YRIV6FZJFUNP.xls

-> bij het openen, klik op de knop in het "opzoeken",
-> toepassing : klik op de kalender, deze zet de waarde in textbox11, ...enz.

Code:
Private Sub nr05_Change()
Application.EnableEvents = False
 For i = 6 To 5 Step -1
 Next i
 Application.EnableEvents = True
End Sub

Dus de waarde die in textbox met naam "nr05" komt te staan schuift op naar textbox "nr06" & de waarde uit "nr07" verdwijnt.De code werkt niet in dit excel bestand/userform,komt het door omdat hierin met modules wordt gewerkt? Hij geeft een foutmelding dat hij dit opbject niet vind:

Code:
alvast bedankt

greets

G.

Laatst bewerkt:
Opgelost

Ok mensen, ik heb het gevonden, heb de textboxen waarin deze een waarde moeten opschuiven van naam veranderd. ipv nr05 & nr06 & nr07 heb ik deze Textbox5, Textbox6,Textbox7 genoemd. Probleem was als je met nr05 ,... werkt dat hij in de code 05 niet accepteerd en er 5 van maakt.

Deze Topic is volledig opgelost, met dank aan Harry & JP
THX

greets

G.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan