Huidige datum automatisch laten invullen na klik op knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik heb een database waar je na een klik op een knop een bepaald rapport via e-mail kunt versturen. Nu zou ik, telkens dit gebeurt, de huidige datum willen laten invullen in een (al bestaand of nog te creëren, maakt niet uit) bepaald datumveld. Hoe doe ik dit?

Let wel: ik ken totaal niks van VB...

De knop voert een actie uit bij de gebeurtenis <Bij klikken> (logische plek; je klikt immers op die knop). De opdrachtregel kan niet simpeler:

Code:
Me.[Datumveld].Value = Date

Jep, zoals verwacht, snap ik dat niet.

Waar plak ik die code precies? Let wel, het is geen knop die alleen maar een huidige datum invult. Eerst wordt een rapport verzonden, daarna moet die datum ingevuld worden.

Dan heb je dus al een knop, en kun je de regel er bij zetten. Wel uiteraard de naam van het datumveld nog aanpassen...

"Het automatiseringsobject Me bevindt zich niet in deze database," geeft hij nu als foutmelding. Ik heb het even geprobeerd met een simpele test-database...

Leg eens uit wat je aan het doen bent; Me gebruik je op formulieren en rapporten. Een knop staat doorgaans ook op een formulier. Mijn oplossing is dus gebaseerd op een knop die op een formulier staat, en waarmee je het rapport opent. Ik vermoed dat je iets anders doet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan