Huidige datum automatisch laten invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BerryJan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Weet iemand hoe ik de huidige datum automatisch laat invullen. Het moet automatisch worden ingevuld bij het aanmaken van een nieuwe record.
Ik heb een plaatje bijgevoegd met wat ik al geprobeerd heb.
Ik wil het graag op een soortgelijke manier oplossen en niet door kale visual basic.
mvg,

Berjan

Bijlagen

• printscreen.jpg
    printscreen.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 553
Het werkt niet hij geeft een syntax error als ik date(now()) invul

Ik denk dat =now() voldoende zal zijn.
Om daar zeker van te zijn kun je het venster voor het opbouwen van expressies openen en daar dan zoeken in de functies.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het geprobeerd
Als ik =now() invul wil die ook de huidige tijd invullen en dat is niet de bedoeling.
Als ik =date(now()) invul geeft hij een error
Als ik =date() invul zet hij er een jaartal in!! maar nog wel het verkeerde jaartal: 26-7-1894:( Dit is best appart.
Weet iemand hier een antwoord op?
mvg,

berjan

Laatst bewerkt:
=Date() is de goede expressie. Wat ACCESS dan neerzet hangt van je notatie af. DD-MM-YYYY levert bv 25-03-2005 op. Wil je alleen het jaar dan lijkt yyyy voldoende.

beste anne-marie,

Ik heb idd =Date() gebruikt. ik heb de notatie DD-MM-YYYY maar ik krijg er geen 26-03-2005 uit maar 27-7-1894 Wat is dit???? gister kreeg ik er 26-7-1894 uit dus op de een of andere manier staat mijn access datum verkeerd. Mijn computerdatum loopt wel gewoon goed.

Gebruik volgende:

=Year(Date()) of = Year(Now())

Dan krijg je het huidige jaartal! Voor maand =Month(Date()) etc.

Denk je dat iemand die de vraag in 2005 heeft gesteld hier nog naar zal kijken?

boeiend, ik lees het en heb het nodig.
thanks macjeffer...

Oude topics mogen inderdaad met rust gelaten worden, deze zijn niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan