• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

huidige datum kleur geven in kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Picqueur Martin

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hoi @ allen.
Ik heb de excel kalender 2010 gedownload en nu wil ik de cel van de huidige datum laten kleuren. Ik ben een regelmatige gebruiker van Excel, maar dan enkele met formules die op mijn werk van toepassing zijn. Omdat ik er meer over wil leren, ben ik thuis begonnen met handige toepassingen zodat ik wat meer bedreven raak in het werken met formules.

Beste Picqueur Martin ;)

In voorwaardelijke opmaak

=VANDAAG() dan opmaak en kleur geven.

Anders zet je een voorbeeldbestandje hier.

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi @ allen.
Ik heb de excel kalender 2010 gedownload en nu wil ik de cel van de huidige datum laten kleuren. Ik ben een regelmatige gebruiker van Excel, maar dan enkele met formules die op mijn werk van toepassing zijn. Omdat ik er meer over wil leren, ben ik thuis begonnen met handige toepassingen zodat ik wat meer bedreven raak in het werken met formules.

Ik denk dat de meeste kalenders die je kan downloaden , niet het geschikte datum formaat hebben voor de voorwaardelijke opmaak .

Hierbij een voorbeeld van de kalender die ik downloadde:

Bijlagen

• kalender 2010.jpg
    kalender 2010.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 232
Gisteren nog gepost op dit forum , bekijk die en daar kunnen we ook de huidige dag laten kleuren via VWO

Picqueur Martin, Da's een gevalletje 'helaas'... Het is een kalender die niet dynamisch is, maar gewoon netjes ingetikt. Hierbij een voorbeeldje van een dynamische kalender zoals ik die jaren geleden eens voor mijn werkgever had gemaakt. Misschien kan je daar iets mee....

Groet, Leo

Bijlagen

Is idd een betere kalender voor mijn doeleinde.
Kan je hier ook de huidige datumcel een achtergrondkleur geven of is de opmaak daarvoor niet geschikt?

Bedankt iedereen.
Ik heb het op mijn kalender kunnen oplossen door de cijfers om te zetten naar datum in celeigenschappen.
Daarna de boel selecteren en via voorwaardelijke opmaak de huidige dag een opmaak gegeven.
Ik tracht nu stap voor stap de boel wat complexer te maken met namen en verlofdagen/ aktiviteiten, zoals in jullie voorbeelden.
Nogmaals dank voor de bijzonder snelle respons

Beste Picqueur Martin ;)

Bedankt iedereen.
Ik heb het op mijn kalender kunnen oplossen door de cijfers om te zetten naar datum in celeigenschappen.
Daarna de boel selecteren en via voorwaardelijke opmaak de huidige dag een opmaak gegeven.
Nogmaals dank voor de bijzonder snelle respons

Je moet dit in de celeigenschappen niet omzetten.
Het gegeven in de cel blijft gelijk ongeacht de celeigenschappen.

Groetjes Danny. :thumb:

Daaaaaar ben ik nog mee bezig he :-)
Ik zet de datums allemaal juist, maar af en toe zit ik wat naar tv te kijken :-) Het gaat dus niet zo heel erg snel
Wat je in de file te zien kreeg was half werk, maar een goed voorbeeld van hoe het zal worden.
Let wel!!! Ik ben een beginner he op dit gebied, maar stap voor stap wil ik verder. Het voornaamste is dat het doet wat ik bedoel. Hoop dat het jullie goedkeuring kan krijgen hoor.

Daaaaaar ben ik nog mee bezig he :-)
Ik zet de datums allemaal juist, maar af en toe zit ik wat naar tv te kijken :-) Het gaat dus niet zo heel erg snel
Wat je in de file te zien kreeg was half werk, maar een goed voorbeeld van hoe het zal worden.
Let wel!!! Ik ben een beginner he op dit gebied, maar stap voor stap wil ik verder. Het voornaamste is dat het doet wat ik bedoel. Hoop dat het jullie goedkeuring kan krijgen hoor.

Ik hoop voor jou dat je hiermee niet bedoelt dat je 1 voor 1 de data aan het overtypen bent.

Bij deze via Ctrl h , de jpeg kan je van het blad verwijderen :eek:

oeps ; foutje er komt telkens januari , sorry , sorry

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan