• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

huidige datum kleur geven in kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeie tip die Ctrl + h
In FRF ( Navision ) gebruik ik die ook, stom dat ik er niet zelf opgekomen ben.
Mijn kalender is klaar voor stap 1
Bedankt aan allen die me erbij geholpen hebben.

Beste Picqueur Martin ;)

Hier is nog een kalender waar je mee kan experimenteren.
De datums passen zich automatisch aan het ongeacht welk jaar het is.

snap niet waarom de volledige datum in een cel moet staan als erboven de maand al is vernoemd :confused:

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste Picqueur Martin ;)

Hier is nog een kalender waar je mee kan experimenteren.
De datums passen zich automatisch aan het ongeacht welk jaar het is.

snap niet waarom de volledige datum in een cel moet staan als erboven de maand al is vernoemd :confused:

KIJK, dat ziet er een heel stuk beter uit. :thumb:

Beste Picqueur Martin ;)

Zie hier jouw aangepast bestandje met mijn formules erin.
Deze kalender kan je gebruiken tot 2050 zonder formules te moeten aanpassen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heeeeeel hartelijk bedankt.
Dit zou ik graag kunnen!!!!!!!!!!!!
Als je me daar een woordje uitleg over zou kunnen geven, dan kan ik de hele layout van de kalender mss nog wat aanpassen, zoals de weeknummers ipv de extra maandvermelding enz....
Dat zou een goede oefening zijn denk ik.
Nogmaals mijn oprechte dank voor dit werkje hoor :-))))))))

Zie hier jouw aangepast bestandje met mijn formules erin.
Deze kalender kan je gebruiken tot 2050 zonder formules te moeten aanpassen.

Danny , dat zijn dingen die ik zeer waardeer :thumb: , verder werken op het bestandje van de TS .
Deze kan tevens dienen als sjabloon , nu nog een sub forum : afgewerkte bestandjes of tips en trucs , dat het daar 40 jaar kan blijven staan :D

Beste Picqueur Martin ;)

Kijk eerst eens naar de fomules of je ze begrijpt, moeilijke zijn ze niet.
Wat betreft de maand te verwijderen en daar een weeknummer te plaatsen, dat kan opgelost worden.
Maar als je de maand verwijderd dan klopt de eerste dag van de maand niet meer omdat deze gelinkt is aan de maand dus de weeknummer boven of onder de maand plaatsen dan.

Beste Trucker10 ;)

Danny , dat zijn dingen die ik zeer waardeer :thumb: , verder werken op het bestandje van de TS .
Deze kan tevens dienen als sjabloon , nu nog een sub forum : afgewerkte bestandjes of tips en trucs , dat het daar 40 jaar kan blijven staan :D

Bedankt voor je waardering :thumb:

Nader inzien zit er nog een foutje in :D
De datums moeten via celeigenschappen op "dd" staan bij aangepast.

Zie hier dan het aangepaste bestandje.

Bijlagen

Hoi Danny,
Nog steeds heel tevreden over je hulp van laatst hoor. :-)
Nu ben ik aan het oefenen, stap voor stap, met mijn eerste versie van mijn kalender.
Ik ben al een heeeeel klein beetje verder en begin redelijk te begrijpen wat ik aan het doen ben.
Maar nu zit ik toch echt weer vast.....
Je kan zien in mijn file dat ik rechts de mogelijkheid heb om datums in te voeren op naam die van een bepaalde datum tot en met een bepaalde datum gaan. Ernaast wordt uitgerekend hoeveel werkdagen er zijn opgenomen. Bijkomend wil ik die ingevulde datums ook automatisch laten weergeven in de kalender zelf. Dus, je gaat met vakantie van 5 februari tot en met 20 februari, dan zouden die reeks datums moeten kleuren van achtergrond. Ik vermoed wel dat het kleuren via voorwaardelijke opmaak kan, maar de zoekfunctie naar betreffende datums kan ik niet vinden.
Is dit mogelijk? kan jij of andere helpers op dit forum me hierin verder helpen?
Alvast heel erg bedankt voor de aandacht.
Martin.

Bijlagen

Zoals ik een paar posts geleden beloofde, plaats ik hierbij nog het kalenderbestandje zoals we dat nu binnen ons bedrijf gebruiken. Voor je eigen toepassing moet je maar ons logo verwijderen en die van je eigen bedrijf plaatsen. Het is in deze versie een combinatie van jaaroverzicht én maandkalender...

Groet, Leo

[EDIT] Ik zal vanavond thuis het bestandje ff via rar in stukjes knippen. De 959 Kb geeft na het zippen nog een bestandsgrootte van 220 Kb waarmee het nogsteeds een overschrijding geeft van 120 Kb... :(

Laatst bewerkt:
Ook al is je vraag opgelost... Hierbij dan toch het kalenderbestand in 3 delen geknipt via Winrar. Deze is ook zo weer samen te voegen... (heeft iemand mij ooit verteld :D)

Groet, Leo

Bijlagen

Bedankt voor de rar bestandjes, ik leer er wel iets uit. Toch blijf ik bij wijze van oefening bij mijn eerste opmaak. Volgend jaar bekijk ik het anders, dan zal het een soort dropdown layout worden die toch eenvoudiger en in een oogopslag de vakanties laat zien.
In mijn huidige versie loop ik tegen een probleem aan, dat ik ergens al voorzien had, maar opnieuw in vast geraakt ben.
Ik kan het probleem beredeneren, maar weet niet hoe ik er een geschikte formule in kan zetten om het probleem op te lossen.
In bijlage mijn project en meteen een woordje uitleg.
Rechts dient ieder vak waarvan de hoofding een kleur heeft gekregen voor een werknemer.
Die kan er zijn respectievelijke verlofdatums op invullen, die op de kalender worden ingevuld met de bijbehorende kleur. Er wordt berekend hoeveel vakantiedagen die persoon heeft genomen zonder weekends en feestdagen ( via tabblad feestdagen ). Bovenaan wordt uitgerekend hoeveel vakantiedagen bepaalde persoon al heeft genomen in totaal..
Alles werkt perfect, maar.......
Als er nu een persoon ( naam 1 ) een vakantieperiode kiest die overlapt met een andere persoon ( naam 2 ) dan onstaat er een probleem. Naam 2 overlapt met zijn kleur naam 1.
Je kan dus niet meer zien tot welke datum naam 1 vakantie heeft.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om dubbellopende periodes een hele andere opmaak te geven waardoor je kan zien dat er een overlapping gebeurd. Welke overlapping dat is kan je in de datumkeuze aan de rechterkant bekijken dan.Zelfs de andere opmaak zou dat al duidelijk maken.
Ik weet het...... een dropdownlayout is eenvoudiger, maar ik leer uit dit project toch veel bij, dus wil ik het heel graag oplossen.
Kan iemand me hierbij helpen??????? :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan