Huidige laptop laten herstellen of nieuwe kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinva

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Dag jongens

4 jaar geleden (najaar 2012) kocht ik een Sony Vaio VPCEB3S1E.
sony-vaio-vpceb3s1e-bq-cez-i5-2p0.jpg

Na net geen jaar had ik de eerste problemen met de koeling, waardoor de laptop door de hitte telkens uitviel. Die werd onder garantie herstelt via Mediamarkt, want daar had ik hem gekocht. Maar amper een 6-tal maanden later had ik terug dit probleem. Iets nadien was mijn garantie verstreken en kon ik hem dus niet meer laten herstellen.
Maar goed, ik heb er mee leren leven. En soms kan ik er 3 uur mee werken, maar wanneer het buiten warm is dan heeft dit invloed op mijn laptop want dan slaat die na 15 à 20 min. al uit.
De oplossing zou een nieuwe koeling + koelpasta smeren zijn. Dit zou ong. 100 euro kosten heb ik me laten wijsmaken?

Maar sinds vorig jaar is de batterij ook kapot. De oplader werkt nog waardoor ie nog telkens in het stopcontact zit. Een nieuwe batterij heb ik voor 69 euro (ik weet wel niet of dit originele batterijen zijn of Chinese bagger).
Voor de rest werkt de computer nog zeer snel en is er geen uitwendige schade (nooit gevallen, nooit verplaatst wanneer die aanstaat, geen krassen in de behuizing, ...)

Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen, daarbij wil ik graag jullie mening horen.
Wat zouden jullie doen?
1. De Sony Vaio laten herstellen bij een goeie hersteller?
2. Een nieuwe laptop kopen?

100 euro om een koeling uit te blazen en wat koelpasta te smeren lijkt me wat veel :)

Of een nieuwe laptop het waard is ligt er maar net aan, als u alleen wat internet en een paar filmpjes kijkt is een mooie kleine chomebook misschien een oplossing.
Al zit je dan al gauw weer aan de 200 euro+

Persoonlijk zou ik zelf een nieuwe kopen maar ik weet niet hoeveel u de pc gebruikt ;)

Net geen €74 voor deze batterij met 2 jaar garantie.

Voor een check van de koeling en het aanbrengen van nieuwe pasta zou ik eens binnenlopen bij een plaatselijke hersteldienst of eens informeren in je vriendenkring.

Nieuwprijs lag denk ik rond de €800, voor mij is deze Windows 7 laptop nog wel een investering waard.

Bekijk dit filmpje eens en beslis of je zelf gaat schroeven of 't uit handen wil geven.

prachtig om zien dat op die filmpjes die kerels nooit een probleem hebben met het losdraaien van de schroefjes .... :)
uit ervaring weet ik dat het vaak een heel karwei is om ze los te krijgen, maar wel doenbaar.

Een hele karwei om hem te openen, maar eens je zover bent is alles wel vlotjes bereikbaar.

100 euro om een koeling uit te blazen en wat koelpasta te smeren lijkt me wat veel :)

Of een nieuwe laptop het waard is ligt er maar net aan, als u alleen wat internet en een paar filmpjes kijkt is een mooie kleine chomebook misschien een oplossing.
Al zit je dan al gauw weer aan de 200 euro+

Persoonlijk zou ik zelf een nieuwe kopen maar ik weet niet hoeveel u de pc gebruikt ;)

Ik heb het van horen zeggen, maar dit was wel met het vervangen van de koeling zelf natuurlijk.
Computer wordt ong. 6 uur per dag gebruikt (dagelijks). Een Chromebook is ondermaats aangezien ik meer doe dan wat internetten en mailen.

Dan zou ik inderdaad overwegen een accu te halen en een lokale handy-man (of zelf) de laptop te laten schoonmaken.
Ben je al met al een 100 euro totaal voor kwijt.

ps:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand daadwerkelijk een nieuw koelblok in een laptop zet daar dit in de meeste gevallen totaal geen zin heeft.

Kan ik veel verkeerd doen door bv. de laptop open te draaien en eens met de stofzuiger er zacht over te gaan? Ik ben nu ook niet meteen de meest handige Harry.

Stofzuiger is daar totaal niet geschikt voor :) (i.v.m opbouw statische electricity)
Een luchtcompressor op lage stand (waar NOOIT water in heeft gezeten) of een busje perslucht (10 bij de electronica zaak) daarentegen werken veel beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan