• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Huidige Macro aanpassen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Geacht forum,
Onderstaande deel macro (deel van een grotere macro..) werkt al jaren naar tevredenheid,

Nu wil ik deze iets aanpassen, maar mij ontbreekt de juiste kennis om dit voor goed elkaar te krijgen.

Ik wil nml.
Het paste gedeelte wordt nu in kolom A gekopieerd, ( .Range("A70").PasteSpecial xlPasteValues) dit wil ik naar kolom B hebben, alleen het aanpassen van A naar B werkt niet.
In kolom A komt nu een formule te staan waardoor het vanaf regel ".Range("h103:k104").Copy // .Range("A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial xlPasteValues " fout loopt.
en de regels onderaan kolom A komen (daar waar de formule eindigd)

End If
Sheets("Masterdata eindproduct").Select
If Range("c26") = 1 Then GoTo 1
Sheets("Recept eindproduct").Visible = True
Sheets("Recept eindproduct").Select
ActiveSheet.Unprotect
Application.ScreenUpdating = False
With Sheets("Masterdata eindproduct")
Columns(1).Find("HAW").CurrentRegion.Copy
.Range("A70").PasteSpecial xlPasteValues
.Range("h103:k104").Copy
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial xlPasteValues
Columns(1).Find("HALB").CurrentRegion.Copy
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 2).PasteSpecial xlPasteValues
.Range("h107:k109").Copy
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1).PasteSpecial xlPasteValues
End With
Sheets("Recept eindproduct").Select
If Range("k16") > 0 Then
Application.ScreenUpdating = False
With Sheets("Masterdata eindproduct")
Columns(9).Find("HAW").CurrentRegion.Copy
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 4).PasteSpecial xlPasteValues
.Range("h103:k104").Copy
Columns(9).Find("HALB").CurrentRegion.Copy
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 2).PasteSpecial xlPasteValues
.Range("h111:k113").Copy
End With
With Application
.CutCopyMode = False
.ScreenUpdating = True
End With

Gr
Botje

Zonder bestand zou ik zeggen Alle A vervangen door B
en
Columns(1) vervangen door columns(2)

Schrijf eens duidelijk op (bv in je bestand) wat er wanneer moet gebeuren.

Bekijk bijlage test aanpassen macro versie 1.xlsm

Cobbe,
Het gaat fout nadat de het eerste blok info uit het andere tabblad incel B70 is neergezet.
vervolgens moet er info uit de cellen [i103:k104] worden gekopieerd onder de gegevens die er neer gezet zijn.

Daar gaat het fout en zoekt de formule naar de eerste vrije cel in kolom A en niet in kolom B.
alle actie hierna gaan dan ook verder in kolom A en niet B.

Ik heb het voorbeeltje nog iets aangepast.

Mijn kennis is helaas niet toereikend.
Gr
Botje

Probeer het zo eens

Code:
.Range("[COLOR="#FF0000"]B[/COLOR]" & .Cells(Rows.Count, [COLOR="#FF0000"]2[/COLOR]).End(xlUp).Row + 1)

Hallo VenA

Helaas,

Dit genereerd alleen een extra regel onder de range.
gaat verder in kolom A. ipv van B

Neem eens een macro op met alle handelingen die je nodig acht en post deze dan eens.

je moet het wel voor elke regel doen waar nu
Code:
.Range("A" & .Cells(Rows.Count, 1)
staat.

VenA,

Dat was ik vergeten regel voor regel.

Maar het lijkt te werken, ik ga deze verder weer verwerken in de grote macro en weer een stapje gemaakt

Bedankt.
Gr
Botje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan