Huizen tekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiadk

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Hallo,
Ik ben al lang opzoek om een kamer te tekenen. Voor een nieuw stuk aan mijn huis.
Het probleem is dat ik hier niks voor vind. Liefst 2d 3d is wel mooier maar is een pak meer werk. (Zoals bij google skechtup)

alvast bedankt

btw sketchup kan je ook gewoon 2D benaderen.

dan moet je view from top gebruiken en niet meer met je muis dynamisch scrollen dan draait het beeld terug naar 3D.

Dat kost wel veel.
Maar als ik snel genoeg werk kan het wel lukken. Weet iemand of het moeilijk werken is ?
Weet iemand anders misschien wel een gratis programma? ik had een keer gelen dat het moeilijk werken was?

:thumb::thumb:

als je het allemaal zelf uit moet vinden is het denk ik iets te moeilijk.
het is doenbaar al heb je al verstand van soortgelijke programmas

toch houdt ik het er op dat je sketchup ook 2D kan gebruiken.
het is simpeler in gebruik en gratis en net zo nauwkeurig, het heeft alleen minder opties als autocad. maar een aanbouw aan huis wordt denk ik geen prieeltje met allerlei moeilijke details en bouwkundige moeilijkheden. dus sketchup zou voldoen.

IK heb skechtup al een gele tijd op mijn pc staan. En ik weet dat het met de mate heel moeilijk werken is.Als u daar misschien een oplossing voor heeft hoor ik het graag.:thumb::thumb:

Al heel erg bedankt voor al de moeite

wat is je probleem met de maatvoering?

heb je om te beginnen de eenheid in cm/mm gezet, hij staat standaard op inches.

neen dat is het niet. Maar zo dat ik bv. 3.01 meter heb in plaats van 3 meter. Als ik dan iets preciezer wil werken is dat wel heel lastig.

Gewoon intoetsen in sketchup.

Bijvoorbeeld ik wil een rechthoek hebben, van een bepaalde afmeting. ik type het volgende in;

1,01x1,25cm en druk op enter.

super bedankt dat wist ik niet!!:thumb::thumb:
NU kan ik daar eindelijk fatsoenlijk op werken :thumb:
bedankt deze vraag is opgelost

Graag gedaan.

Je kunt ook heel handig gebruik maken van het meetlintje. Hiermee kun je meten, nameten en oriëntatie punten maken.

Dat kost wel veel.
Maar als ik snel genoeg werk kan het wel lukken. Weet iemand of het moeilijk werken is ?
Weet iemand anders misschien wel een gratis programma? ik had een keer gelen dat het moeilijk werken was?

:thumb::thumb:

HEB autocad opschool wij gebruiken het meer voor werkstukken te maken met boringen in enzo zou niet echt wetn alsje er kamers enz kan meemaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan