hulp / advies pc samen laten stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
189
Ik wil een pc laten samenstellen, maar ik heb geen idee bij welke 'winkel' ik dat wil laten doen. Wat is de beste winkel om dit te laten doen? (het liefst in de buurt van Breda). Kan ik gewoon met het lijstje van de tweakers pricewatch zo'n winkel binnenlopen en dat zij dan exact hetzelfde kunnen leveren?
 
Hoeveel bespaar je op kosten als je een pc zelf (in mijn geval met een iemand met kennis aan mijn zijde) laat samenstellen? Wat rekent een winkel voor deze arbeid(suren)
 
Je bedoeld assemblagekosten?
Een winkel als Alternate rekent daar € 55,- voor, en de meeste winkels liggen rond die prijs dacht ik.
 
Ik ben vandaag naar cd-romland in Breda geweest om een offerte te plaatsen.
Nu zit ik alleen nog met een dilemma; welke versie van Vista kan ik het beste kiezen.

De OEM versie is stukken goedkoper, maar daar kun je maar op 1 pc mee werken. Als ik het goed begrijp is het zo dat als ik een hardware onderdeel upgrade dat dan Vista niet meer werkt?
 
De OEM versie is stukken goedkoper, maar daar kun je maar op 1 pc mee werken.
Dat klopt, alleen was het destijd zo dat wanneer je pas je moederbord vervangen had, je dan een andere licentie moest aanschaffen.
Of dat nu nog zo is weet ik niet.
Misschien zijn de regels inmiddels verscherpt. Als je echt wil weten hoe de regels precies in mekaar zitten zou ik persoonlijk even naar de Microsoft helpdesk bellen.
 
Dank je, Frisian.

Ik begrijp dat Vista OEM moederbordgebonden is. Maar als ik nu na een tijdje een exact dezelfde moederbord koop is er toch niks aan de hand?
 
Zo deskundig ben ik niet op dit gebied, maar dacht eigenlijk wel dat hardware een bepaald id/serie/FCC-nummer had. Dus daar zou ik in principe niet vanuit gaan.
Je vind zoiets ook al terug bij anticheat software als Punkbuster. Waar je geen toegang meer wordt verschaft op basis van je hardware id.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan