Hulp bij aanschaf nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

juliatan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Berichten
19
Beste forumleden,

Al enkele maanden ben ik van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen als vervanger van mijn in de toekomst reserve-desktop. Eerder las ik meerdere topics hierover op dit forum om me verder te orienteren. Daarbij ook gelezen het artikel op tweakers.net van enkele maanden geleden en vooral de reacties over een onderzoek van een verzekeringsmaatschappij betreffend laptopuitval binnen drie jaar ( http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html ).

Omdat de aanschaf van een laptop voor mij echt wel liefst minimaal een drie jaar investering zal zijn, lijkt de keuze dan toch richting Asus of Toshiba te gaan. Alleen al zonder extra betaling twee in plaats van meestal één jaar garantie zegt ook veel over het zelfvertrouwen van een laptopfabrikant/samensteller tenslotte.

Echter twijfel ik ook richting Dell, omdat qua specificaties hun laptops minimaal 100 Euro goedkoper lijken vergeleken die van Asus en Toshiba met ongeveer dezelfde specificaties. (Zeker als via telefonisch contact de verzendkosten wegonderhandeld worden schijnt ..). En merendeels positieve ervaringen bij reacties op topics en bovenstaand gelinkte artikel. Langer dan één jaar garantie is daarentegen weer erg duur bij Dell. Vooral deze notebook van Dell Sudio 15 met full HD scherm van 599,- Euro trekt mijn aandacht: http://www.dell.nl/thuis/laptop-aanbiedingen .

Een medewerker van Computerland in mijn buurt vertelde trouwens dat hij bij langere tijd hardwarematig betrouwbaar en robuuste laptops zweert bij het merk MSI. Terwijl ze die niet in die winkel verkochten, dus dat zal zeer mogelijk wel zijn oprechte mening zijn geweest. Ook in veel reacties bij bovenstaande artikel-link veel lofuitingen over dit merk, maar in die steekproef van die verzekeringsmaatschappij wordt MSI (evenals Fujitsu) niet genoemd.

Aldus de volgende vraag: welk merk is hardwarematig betrouwbaar en levert robuuste notebooks. Dus dat het merk er om bekend staat dat haar notebooks bij normaal dagelijks gebruik jaren meegaan. In zowel low, mid als high segment als bij consumenten en zakelijke laptops, want dat zegt veel over een merk.

Mijn budget is: 550 à 800 Euro

Minimale systeemeisen: Core i3 CPU, 3 gb RAM, 320 gb HD, 512 MB Video (geen onboard/shared memory) ATI of Nvidia, 12,1 à 15,6 display, Windows 7 Home Premium.

Alvast dank,

Julian
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan